Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 50 av 50

Ämne: Köp loss din gamla dekoder för 295:-

  1. #41
    Hmm, man blir ju upprörd!

    Nog har erbjudandet funnits alltid, det är det ingen tvekan om eftersom varje gång jag ringer (fyra ggr under de senaste fyra dagarna) får jag ungefär samma svar tillbaka: -"Det var ett erbjudande vi hade under en kort period men inte längre. Det har gått ut väldigt tydlig information från våra chefer att vi inte längre kan sälja de gamla boxarna bla bla" nåt i den stilen. Och påpekar man att flera av polarna fått köpa sina boxar får man bara ett: -"Det var konstigt, men det är inget jag känner till" tillbaka..

    Nä nu får det bli ett sista försök, 5:e gången gillt kanske?

  2. #42
    Spela in era samtal med kundtjänst så har vi snart en mp3a med positivt svar att spela upp för dom som nekar.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  3. #43
    Jag har sagt upp mitt abonnemang hos de j*la f*ttorna och skickar tillbaka 2 kg tvättsåpa istället för en dekoder i comhem boxen som de instruerade mig att göra. (man får visst även stå för frakten av boxen till comhem själv nuförtiden) De sa att när de fått in dekodern kommer de att pricka av den och så e det klart kommer den inte in efter några veckor efter det debiterar de en på någon tusenlapp, men i helvetet att de kan bevisa om man skickar tillbaka tvättpulver eller en dekoder i kartongen och de förtjänar fan i mig inte mer än så, så som de håller på ! Försöker de debitera för dekodern kommer det att stå ord mot ord så de kan köra upp sin försäljningskampanj, jag har inte blivit så här förbannad på ett bra tag på någon kundtjänst som comhem's tappra armé av idioter.

  4. #44

    ,

    Ja det där att man ska stå för frakten fyfan vad SNÅLT av comhem!
    Kan man inte lämna in boxen på expert/elgiganten eller nått?

  5. #45
    Powercop: Vari ligger problemet som gjort dig så upprörd? Att dom vill ha tillbaka dekodern som du hyrt eller att de inte vill betala frakten eller vad? Ser faktiskt ut som du är jätteupprörd på ingenting.

    Vad skulle du ha gjort annorlunda om DU ägde och drev Comhem?
    Jag skulle försöka få så mycket pengar som möjligt ner i min plånbok. hehe.

  6. #46
    det verkar helt omöjligt att få köpa loss sin gamla box för 295 eller 299 kr eller vad det var. Har ringt flera gånger om dan i flera dar utan lyckat resultat. Men nu ringde jag idag och lyckades få köpa loss en ny box för 495 kr och slapp startavgiften då jag binde mig för 12 nya månader. Detta erbjudande gick tydligen ut 31/12 men jag lyckades snacka det till mig iaf. Skulle man köpa det "riktigt" idag skulle boxen kosta 995 tror jag plus en 500? i startavgift. Så det bidde väl en tusing billigare...

    Så nu får jag pröjsa 320 istället för 199 i månaden då. En höjning med 121 men då slipper jag då krångel med icke fungerande p-kort och slå in koder nån gång i månaden (iof funkar ju inga kort eller koder nu iaf men ändå ).

    Får ju skicka tillbaka den gamla dekodern och betala frakten vilket svider lite men sånt är livet. Kan det vara nå nytt skit med dom nya boxarna som gör att piratkort kanske inte kommer att funka?

    Jaja jag får då se Premier League i fortsättningen också =)

    gott nytt år på er...

  7. #47

    Jag ringde idag den 2/1

    Jag ringde o pratade med comhem idag, efter 15 försök fick jag inte svaret ".... var god försök senare"

    Kom fram o bad om att få köpa loss boxen. Nej vi har inte kvar det erbjudandet det var för 2 veckor sen. Försklarade för honom att om ni har ett erbjudande så ska ni kunna ta emot beställningar om den.

    Ja men jag kan itne göra något åt det säger killen.

    Jag förstår honom, MEN jag sa det att jag vill reklamera denna sak och frågade om ansvarig för detta.

    Så jag fick namn och adress till en person som jag ska skriva min reklamation till
    Dreambox 600 C
    Gemini 4.2

  8. #48
    Jupp, verkar enligt en del polare, o tidigare inlägg som erbjudandet gick ut den 18:e december, och inte den 31:e.

  9. #49

    Re: ,

    Citat Ursprungligen postat av Killroy1
    Ja det där att man ska stå för frakten fyfan vad SNÅLT av comhem!
    Kan man inte lämna in boxen på expert/elgiganten eller nått?
    nej, ingen chans, man måste skicka tillbaka den till något ställe där de går igenom dem och sedan kasserar dem eller skickar dem till baltikum som dörrstopp eller något...

  10. #50
    Citat Ursprungligen postat av frejac
    Powercop: Vari ligger problemet som gjort dig så upprörd? Att dom vill ha tillbaka dekodern som du hyrt eller att de inte vill betala frakten eller vad? Ser faktiskt ut som du är jätteupprörd på ingenting.

    Vad skulle du ha gjort annorlunda om DU ägde och drev Comhem?
    Jag skulle försöka få så mycket pengar som möjligt ner i min plånbok. hehe.
    Nej vad jag är sur över är att jag har kontaktat dem 5 ggr för första gången typ 3,5 veckor sedan och olika människor har gång på gång hävdat att det a) ej funnits ett sådant erbjudande b) lagt på luren under tiden "de ska kolla upp saken c) erbjudandet har "tyvärr" gått ut för en dag sedan.

    Jag har hyrt dekodern över 2 år och att behandla kunder på det här sättet över en gammal skräp dekoder när de samtidigt säljer ut helt sprillans nya till nya kunder som tecknar för 995 kr är väldigt korkat.

    Samt det här med frakten om man vill säga upp dekodern är höjden på arrogans, du går och hämtar dekodern i en telia butik, expert eller så.. men du förmodas skicka tillbaka den för ca 200 kr till något ställe långt åt skogen. Som sagt jag betalar gärna 200 kr, men de får 2 kg tvättpulver eller mjöl (tror mjöl e billigare)... sedan blir det ord mot ord och jag har ändån fått min dekoder för den här summan, och aldrig mer att jag skaffar ett abonnemang hos dem.

Liknande ämnen

  1. dekoder
    Av hälge i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 20:57
  2. Min Dekoder
    Av 905 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-26, 05:19
  3. kan man köpa loss sin box?
    Av Storstark i forum Com Hem
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 08:02
  4. dekoder
    Av hellow i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-13, 15:27
  5. Köpa loss min Sagem ???
    Av felixius i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-12, 18:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss