Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 51

Ämne: TV licens

  1. #11
    smack
    Gäst
    Tv avgiften finansierar svensk public service, det vill säga reklamfri och oberoende tv och radio; Sveriges Televisions kanaler svt1 och svt2 samt svt text, sveriges radios p1, p2, p3, p4 och utblildningsradions alla sändningar.

    som tv-mottagare räknas förutom tv även video, videokamera med kanalväljare, dator med tv-kort samt dvd-spelare med möjlighet att ta emot markbundna sändningar.

    varje hushåll betalar bara en tv-avgift oavsett hur många "mottagare" hushållet äger, hyr eller lånar.

  2. #12
    smack
    Gäst
    Kan jag ta bort kanalväljaren och undantas från avgiftsskyldigheten?

    Nej, företag och föreningar (juridiska personer) som innehar tv, video och videokamera med kanalväljare eller dator med tv-kort i andra lokaler än sådana som är avsedda för bostadsändamål kan undantagas från avgiftsskyldighet om mottagaren åtgärdas enligt lagen (1989:41) om TV-avgift. Detta gäller inte privatpersoner som därmed inte kan koppla ifrån kanalväljaren för att undantas från avgiftsskyldighet.

    saxat från:

    http://www.radiotjanst.se

  3. #13
    Betalar man inte avgift för "TV-INNEHAV"??, dvs även om du har en liten fickTV/radio eller vanlig TV/substitut, det spelar alltså ingen roll om man har någon antenn eller om den går att se på.. således spelar vilka kanaler man har ingen roll heller..

    /dock anser jag att det endast är kommunister som betalar för att finansiera sin propaganda.. och därför är jag undantagen ifrån regeln, har nämligen aldrig betalat skiten.. :P

  4. #14
    dock anser jag att det endast är kommunister som betalar för att finansiera sin propaganda.. och därför är jag undantagen ifrån regeln, har nämligen aldrig betalat skiten
    Och det är kapitalet som hindrar oss kommunister från att titta på free TV ..krossa Väst ,,,inför statlig TV

  5. #15
    Du blir nog en battre partiledare an lars ohly.

  6. #16
    ) Vem är Lars Ohly?...här pratar vi stalinistiskt TV ,alla kanaler till alla som vill ha..ta från dom rika ge till dom som inte vill betala..

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av Sniggu
    ) Vem är Lars Ohly?...här pratar vi stalinistiskt TV ,alla kanaler till alla som vill ha
    Men hallå... Det måste ju ändå finnas ett antal som pröjsar för skiten, annars hade t.ex Comhem aldrig funnits ens, och då hade vi ju inte haft dessa valmöjligheter... Personligen tycker jag att skiten är för dyr, om dom sänker priserna till typ 300 spänn per månad för rubbet hade jag med nöje betalat... Om alla ska få gratis-tv så kommer komunismen snart tvinga C+ å Tv1000 att visa gamla svartvita filmer.... :x

  8. #18
    Allvarligt..är det inte rätt skönt...nu när det är stopp..och att man inte har tvånget att "måste ha" alla kanaler...mman får lite mer tid att leva (spela spel,xbox playstation) älska,titta på inspelad porr,runka,drömma o.s.v)..

  9. #19

  10. #20
    stefciu
    Gäst
    Ni som beklagar er över programmen i public service, vad tittar ni på
    som är bättre? TV3, Kanal5, ZTV???Moget!!

Liknande ämnen

  1. TV-licens?
    Av fod9 i forum TV
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 23:02
  2. Boxer och TV licens
    Av scorpio66 i forum Boxer
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 01:09
  3. TV-licens ... fråga ?
    Av csan i forum Övrigt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-05-05, 17:01
  4. Tv licens??
    Av Dannyboy i forum Com Hem
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2004-10-29, 18:20
  5. TV Licens
    Av Tuvalu i forum TV
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-11, 20:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss