Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Pins på en P4 3,2Ghz Processor.

  1. #1
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger

    Pins på en P4 3,2Ghz Processor.

    Skulle installera en termometer på processorn, enligt Thermaltakes anvisningar. Dock verkar det inte som om den passade så bra, utan det som hände var att en blanktråd lödde ihop två Pins på processorn, som senare lossnade. Nu saknar alltså processorn två pins, men jag testade den ändå, för att se, och den funkar. Får inga felmeddelanden från moderkoret eller något.
    Vad gör egentligen pinsen? Vad kan det medföra att två har lossnat? Om det behövs vetas så är det två i den innersta raden som lossnat.

    Tacksam för svar.

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Är det en HT (800MHz) processor? För det skulle kunna medföra att processorn blir slöare och du KAN (kanske inte säkert) börja få lite minnes fel och den gamla hederliga blå-skärmen vissar sej i ny form...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    mm det är HT 800mhz.
    Vi får la se vad som händer. blir väl att köpa en ny annars

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Annars kan du skicka in och säga att det var så när du fick det fast du har inte märkt det förän nu :9
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Tror inte dom går på det. Hade vi hittat pinsen (som vi kastade bort), limmat fast dom och skickat in så hade dom kanske trott det. Men inte när det fattas två pins. Det e ganska osannolikt.

  6. #6
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Kan även processorn inverka på grafikkortet? Eller är det probbs med det oxå nu isfåfall? För jag får typ lite gröna prickar och streck här och var på skärmen (främst i spel och på skrivbordet). Ska installera nya drivvisar från Omega till mitt Radeon 9800 Pro 256mb. Hoppas det fixar sig.. annars, är det kanske oxå pajjt då?

  7. #7
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Startas om efter detta: Windows måste startas om eftersom tjänsten Remote Procedure Call (RPC) avslutades oväntat"

    beror det på processorn?

  8. #8
    Du har väl brandvägg, antivirusprogram och de senaste MS-patcharna?? Det där ser ut som det där viruset som kom för ett halvår sedan, som utnyttjade en bug i windows.
    "Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience"

  9. #9
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Inlägg
    3 219
    Tackad
    14 gånger
    Med de nya drivvisarna blev det inte bättre iaf

  10. #10
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Angående Remote Procedure Call (RPC) så är det en liten skojig mask vid namn Blaster... Den gör inte så mycket skada mer än att skicka sig vidare och stänga av datorn lite då och då...

    Sen med att du fåt lite gröna steck och sånt i grafiken så kan det mycket väl ha med processorn att göra då mycket information som har med grafik att göra även sussar igenom den..
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. AMD eller Intel Processor?
    Av kotten1 i forum Hårdvara
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 17:34
  2. Processor funcard (khz)
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-26, 19:17
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 13:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss