Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Lite fakta om Videoguard - Nolltolerans...

  1. #1

    Lite fakta om Videoguard - Nolltolerans...

    Det snackas för mycket skit här tycker jag, för det första så lär inte Videoguard bli knäckt på ett bra tag, anledning?

    1. Dom har ca 500st som jobbar med utveckling o forskning
    2. Stoppar man in ett nytt viasatkort så funkar mottagaren bara för det kortet
    3. Dom har fd. pirater som hjälper dom med piratåtgärder
    4. Knäcker man viasats system så kan dom byta lika lätt som det kom dit eftersom man inte knäcker huvudsystemet.
    Många bolag hyr av NDS som sköter Videoguard och alla har olika system som dom kör på, inte likdant som det har varit förut med viaccess etc.
    5. Det har inte funnits ett fungerande piratkort på Videoguard i England sen 1997...
    6. Sen är frågan hur man gör piratkort för nåt kort som egentligen inte existerar? Eftersom Viasat skickar ut signaler till boxen när man tecknar guld och silver abonnemang, inte kort.
    Kort får man bara vid tecknade av Baspaketet.

    Hur vet jag detta som?

    Läs nya numret av tidningen Rateko + att jag har gjort egna efterforskningar.

    Jag orkar inte bry mig i spekulationer längre, därför har jag tecknade jag ett guldabonnemang innan höjningen 1 Februari.

    Lycka till ni som envisas om att det kommer att finnas piratkort inom kort :shock:

  2. #2

  3. #3
    LillTroll
    Gäst
    he he, bra talat, blir det inte slut på spekulationerna nu så vette fan vad vi ska ta oss till.

    LOL LOL LOL

  4. #4
    Du får det hela att låta helt omöjligt!! Varför skall man då lägga ner energi
    på att söka areor hos UCS ? Jag är positiv till att en lösning kommer...tror inte att UCS jobbar på något som inte går att lösa inom en hyfsat snar framtid.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av fagerhultarn
    Varför skall man då lägga ner energi
    på att söka areor hos UCS ? Jag är positiv till att en lösning kommer...tror inte att UCS jobbar på något som inte går att lösa inom en hyfsat snar framtid.
    Bra fråga - har ställt den själv...........

  6. #6
    Jag säger inte att det är helt omöjligt men risken att det kommer att finnas fungerande kort under längre tid inom 1 år tror jag blir svårt...viaccess knäcktes på runt 6mån när det kom 2000 och det är betydligt lättare system jämfört med Videoguard.
    Åtminstånde mindre avancerat...
    Däremot tror jag att det kommer att komma en fungerande lösning framöver och det ställer jag mig positivt till men tills dess kör jag lagligt, det är det fanimej värt! :twisted:
    Beröm och ära ska dom ha som knäcker det iallafall 8)

  7. #7

    ucs

    När man söker Areor hos UCS så söker man INTE gör NDS Videoguard utan för Viaccess 2 (Systemet som boxer kommer att använda) !

  8. #8

    video guard

    Hej :idea: jag tror att det går att se det alla på ett ICA kort så smarning öm.

  9. #9

    Re: video guard

    Citat Ursprungligen postat av sarik
    Hej :idea: jag tror att det går att se det alla på ett ICA kort så smarning öm.
    För många pilsner ...eller ?

  10. #10

    video guard

    Hej! nej helt nykter dricker ej i samband med forum.

Liknande ämnen

  1. TV4 Fakta ?
    Av LancelotSweden i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-15, 18:25
  2. TV4 fakta
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-13, 20:18
  3. lite hjölp med titan kortet saknar lite bit info
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-05, 17:48
  4. Fakta
    Av ComhitDala i forum Com Hem
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2004-02-24, 13:21
  5. Lite aktuell fakta angående p-kort comhem
    Av pirkpirk i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-01-02, 11:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss