Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 53

Ämne: Alla som interesant om NYA SENDA kort ....

  1. #21
    Det var inte 2.4 som boxer körde innan.. Inte på comhem och viasat heller. Det var väl 2.3 om jag inte misstar mig. Så det är nog så att någon har namngivit en version lite felaktigt.. (men sen finns det ju inte något som heter viaccess 2 heller ;-) )

    Enligt detta så skall inte 2.6 komma ut förrän i slutet av 2004


    Klipp från 2003:

    When the PC2.3 smart card was cracked at the beginning of 2001, after an unmatched life span of 5 years, Viaccess delivered electronic counter measures that proved efficient in discouraging the pirate attacks. No later than June 2001, the first PC2.4 smart cards were ready for commercial deployment and today, as PC2.4 has still a long life ahead, we are deploying the PC2.5.


    Klipp från viaccess hemsida från 2003:
    The first PC2.5 samples were available in February this year. It is the first Viaccess card featuring crypto-algorithm differentiation. At the same time, Viaccess will launch the PC2.6 developments later this year, leading to full availability by the end of 2004.

  2. #22
    Låter synnerligen intressant... och som ch2001 skriver, varför arbetar vi inte mera i grupp här?

    Jag skulle vilja vara med i ett forum där alla delar allt med varandra, jag tror att det är det snabbaste sättet att komma fram.

    Lustigt, i idrottssammanhang så är lilla Sverige världsbäst på att organisera sig så att vi kan tävla mot mycket större nationer, men i andra sammanhang så är vi bara småsinta och kommer ingen vart. Är det så att vi bara vill sko oss själv (ensam = rik)? eller vad är det för fel på oss?

    Vi har väl alla inställningen att information ska vara fritt, och att det är det som driver oss, eller är det andra $aker $om driver o$$?

    Jag håller även med om det som någon här hela tiden skriver:
    "Dela med dig av bevis, annars är det bara skitsnack"

    Själv ska jag inleda min karriär med att nu:
    1) lära mig hur allt hänger ihop
    2) skaffa rätt verktyg
    3) hitta samarbetspartners - (bilda nätverk)
    4) etablera kontakt med andra grupper
    5) lösa gåtan :wall:

    visst lät det lätt? :wink:
    Nu återstår bara steg 0: stiga upp från soffan (gå från inaktiv och ovetande till att starta)
    som brukar vara det svåraste steget.

    Enda sättet att bli fler; att hjälpa nybörjare - inte slå dom :naughty:

    /på g att bli aktiv!
    The Box Said: "Requires Windows XP or better."
    So I installed Linux.

  3. #23
    digimon
    Gäst
    Håller med thanquol om att vi måste samarbeta, fast jag är ju bara en nybörjare och vet inte så mycke. Men jag har en stor vilja att lära mig, så kom igen ni som kan. Hjälp mig att lära hur detta funkar.!
    digimon@sverige.nu

  4. #24
    det låter ju kanon med samarbete!! men det roliga är att det är alltid de som inte kan ett skit som tjatar om detta sammarbete hela tiden.. tror tyvärr att det inte händer någonting då!

    Själv kan jag inte heller ett skit.. men jag läser på så gått jag kan och inser ganska snabbt att knäcka de nya digital-tv korten är inte grundkurs 1:A! De som verkar ha bra koll från början verkar ju fortfarande se ut som stora frågetecken..

    Så jag har lite svårt att hålla mig för skratt när alla som inte kan någonting tror att om dom hjälps åt med sitt ickekunnande så kommer de att knäcka det som eliten verkar ha stora problem med!

    Och du KUZIA.. Du måste lära dig att skriva så att det finns någon chans att fatta vad du snackar om.. jag har försökt och läsa det du skriver.. det räcker med att du använder en massa hackers termer, det är tillräckligt svårt! Om du däremellan använde någotsånär vanlig svenska så kanske jag kan fatta!!! Jag har ännu inte fattat överskriften... Men om vi jobbar i grupp kanske vi kan knäcka den!!

  5. #25
    digimon
    Gäst
    Om dom som kan mycke lär ut hur man generellt går tillväga och vilken utrustning som behövs osv så kanske det blir fler som försöker att knäcka korten. Ju fler som försöker ju fortare går det. Vi som försöker lära oss nu kanske inte kan hjälpa till med de system som ska knäckas nu, men vid nästa systembyte kanske vi kan vara med och knäcka. För om ett system blir knäckt så kommer det att bytas ut.
    Och du ehrlin, om du funderat lite längre än näsan räcker så kanske du förstått att om de som kan mycke samarbetar med dom som inte kan så mycke så kanske dom slipper mycke "skit jobb" och kan lägga sin energi på det riktigt krävande.

  6. #26
    Här är ett bra tips för den som vill lära sig knäcka kort, jag kom precis på det här:

    De gamla korten, Viaccess 1 alltså, knäcktes ju. Det bör inte vara SÅ svårt att någonstans få reda på hur de gjorde då. Inte för att jag vet vem, eller var, men både hackarna och Viaccess själva skiter nog i vem som känner till vad som hände, nu när alltsammans ändå är överspelat.

    Då kan man, om inte annat, få en uppfattning om hur svårt det är.

  7. #27
    Det gammla systemet tror jag inte är knäkt, man hittade bara en sårbarhet i korten som gjorde att man kunde läsa ur dom. Kan ha fel men jag tror som sagt inte att via1 är löst.

  8. #28
    Om man vill kalla det "lätt" eller "svårt" får ni väl avgöra själva, men från det att viaccess introducerades så tog det väl 4-5 år innan det fanns publika filer ute
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av Extasy
    Det gammla systemet tror jag inte är knäkt, man hittade bara en sårbarhet i korten som gjorde att man kunde läsa ur dom. Kan ha fel men jag tror som sagt inte att via1 är löst.
    Det är väl det man menar när man säger "knäckt". Vad skulle "knäckt" annars betyda?

  10. #30
    Jag håller med garton, "via1" kan väl inte bli mer mer knäckt utan att ta till fysiskt våld på korten..

    Allmän kunskap hur man får ur MK's ur ett kort är väl en ganska bra definition på hur ett knäckt system ser ut... Har man sen instruktionerna över hur alla kommandona i kortet skall användas, så är det nog en urtyp av ett knäckt system... Men det kanske kan bli ännu mer knäckt än så??

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Senda -kort
    Av code_name_viasat i forum Boxer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 11:14
  2. [LÖST] hjälp med kort till senda?
    Av ZuoX i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 20:51
  3. M2 kort + filer Senda/Boxer
    Av kymco i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 05:43
  4. org kort till senda
    Av dr800 i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-03, 23:04
  5. Nytt kort från senda?
    Av Gert i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-17, 12:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss