-
ingen signal vertikalt!
jag har köpt en shark galeo 410 och när jag kanal söker hittar den inga kanaler men om jag söker horisontella kanaler så får jag upp dem men lögn att få in någonting vertikalt vad ska jag göra!
jag har haft min förra mottagare inkopplad så det bör inte vara antennen eller? men mottagaren säger bara " ingen signal" vid försök till kanal sökning. hjälp
-
Troligen LNB,men har du otur kan det vara tuner.
-
Är det en satellitmotagare?
Ändra i motagaren.Om du har flera LNB.
Thur switch 1 (A)
Sirius switch 2 (B)
HortBirt switch 3 (C)
Astra Switch 4 (D)
Kan hända Lnb instälnig till Universal (det står lite olika i olika motagare)
-
lnb inställning universal har jag ställt in sen tidigare,menar ni att lnb:n är sönder eller att det är inställningarna(om det är inställningarna varför fungerar det horisontalt då?)
-
Om du har en gammal taldrick med LNB från analog tiden då kandu få in några kanaaler(För gammla lmb) Samma sak med om du har switchana fel ordnig (jag har intte sakt at lnb är sönder)
-
har funderat på vad du sagt, men det fungerar om jag sätter dit min andra mottagare så¨lnb:n kan det ju inte vara eller? kan inte heller se att switcarna är i fel ordning
-
vad ärdet för märke ock model din gamla motagare?
-
-
Är den okså digital?
Om du går in i meny Pioneer kållar Switch instälnigar omdet är samma såm jag har skrivit där åvanför. Om dem är ulika ändra kablarna till switchen i nära parabolanten den ordnig såm jag har skrivit.
Det skall altid vara samma årdnig i motagare ock switchen i antenen
-
har kollat det också, men det är rätt som det är, funka inte alls tvärtom