-
Force 530T
Funderar på att köpa en Force 530T till marksända digitalnätet.
Är det någon som har erfarenhet av denna boxer.
Fördelar och nackdelar?
Går det hyffsat snabbt att byta kanaler?
Är menyn bra uppbyggd?
Funkar det bra med inspelningen och pause-funktionen?
-
Jag har den tidigare modellen 1188t och tycker inspelning/pause är jättesmidigt. Lika så menyerna där man enkelt kan se vad det är på alla kanaler utan att behöva zappa runt. Jag tycker kanalbyten går riktigt snabbt.
I och med senaste uppgraderingen så går det inte lika bra att redigera kanal-listan, och det är en nackdel. Går att skapa en favorit-lista istället men det är inte lika bra som det var innan.
Vet att jag ofta är lite överdrivet positiv till Force (gillar den verkligen) så nån får gärna slänga in lite negativa tankar. :)
edit: Kom på en negativ sak...när man spelar in går han automatiskt över till stereoljud, så man får tyvärr inte dolby digital på inspelningar. Fattar inte varför, det tar ju inte såå mycket mer plats. Å andra sidan är ju inspelningarna av väldigt bra kvalitet bildmässigt, eftersom de bara dumpar datat till disk och spelar upp det senare, ingen komprimering alls.
-
Har nu varit och köpt en. Ganska nöjd meed den än så länge. Det är bara ett fel. EPGn verkar inte funka något vidare. Har uppgraderat den till det nyaste versionen. Men den strular ändå. Något förslag? Signalstyrkan ligger på mellan 80-98% på alla kanaler.
-
Jag har aldrig fått det att fungera att köra "hämta" eller vad det står för att uppdatera EPG manuellt, däremot så har det alltid fungerat att den hämtat allt när jag sätter på den. Du kan välja vilka kanaler den ska hämta EPG-data från i menyvalet UHF-kanaler, testa att byta där.