Alla tjatar att viasat har kodat 3:an, men det skulle väl vara bättre om cd släppte femman fri, och viasat 3:an. I sådana fall leker viasat och cd på samma gård.
Utskriftsvy
Alla tjatar att viasat har kodat 3:an, men det skulle väl vara bättre om cd släppte femman fri, och viasat 3:an. I sådana fall leker viasat och cd på samma gård.
Håller med. Borde ligga i både tv3's och femmans intresse att nå så många som möjligt med sina sändningar. Båda är ju reklamfinansierade.Citat:
Ursprungligen postat av BBfordson
CD har väl inget med femman att göra, eller..?
CD agerar mellanhand för distibution av Kanal5. Om du tex vill distribuera Kanal5 i ditt lokala kabelnät hänvisar Kanal5 till CD. En viss koppling finns med andra ord.Citat:
Ursprungligen postat av T-bird
Cd har väl rättigheterna till 5:an i sitt utbud, vad jag vet iaf. Eller jag har fattat det fel?
Nu pratar vi Boxer och jag har svårt att tänka mig att CD kan påverka hur Femman väljer att distribuera sin kanal, kodad eller okodad.
På satsidan däremot så finns det väl ett avtal som säger att CD har exklusiv rätt till Femman.
just så är det!
Jaså det bestämmer Kanal5 själv? Trodde det var så att CD bestämde över K5:an även på Boxerutbudet...fel man kan ha isf....beklagar......
Klart att ägarstrukturen inte är så att canal + äger femman, men man har ett intimt samarbet vad det gäller film och sport-evenemang samt distrubition av kanalen, då på satellithimmelen.
Uttdrag ur Resumé 20040811:
Kanal 5:s vd Manfred Aronsson pekar på att SBS och Canal Plus är naturliga samarbetspartners i fajten mot Stenbeck och Viasat.
- Det är perfekt att vi båda har närvaro i de nordiska länderna. TV4 finns bara i ett land, säger Aronsson.
Hela artikeln finns att läsa här:
http://www.resume.se/pub/nyhet.asp?art_id=22168
Vänta nu... Det är inte Canal+ som äger Canal Digital. Den nordiska versionen av kanalen är såld och ägs inte längre av franska Canal+. Canal Digital ägs numera enbart av Telenor, Norska Televerket. www.vision.telenor.seCitat:
Ursprungligen postat av BBfordson