jag installerade det dom senaste säkerhetsuppdateringarna på min ena dator som jag har xp på och nu så kommer ingen in på min dator i nätverket det står att man inte har behörighet.Någon som vet vad felet är???
Utskriftsvy
jag installerade det dom senaste säkerhetsuppdateringarna på min ena dator som jag har xp på och nu så kommer ingen in på min dator i nätverket det står att man inte har behörighet.Någon som vet vad felet är???
delat ut mapparna då?
kolla så du inte har xps brandväggen på slagen i datorn
ja det har ju funkat innan och jag har inte brandväggen på....
kommer det en ruta med user/pass ?
isf enabla gäst kontot så kommer den inte fråga det.
kolla även vem som har behörighet på mappen du delat ut!
om det inte är någon av ovan så måste det vara nån brandvägg/virus program som spärrar..
/mami
ne det kommer bara upp en varning typ något så här:datorn finns inte i nätverket eller så har du inte behörighet....bla...bla
Du har dubbelkollat att ni ligger i samma nätverk? Kan ju blivit något ändrat efter uppdateringen.
va menar du??jag kan ju gå in på den andra datorn...och min dator finns me i nätverket
run >> cmd >> ipconfig
Kör detta på bägge burkarna, kolla så att det ser bra ut (att du får en ip-adress och att dessa är ganska lika (beroende på subnätet), att subnetmask är samma på bägge. Om detta ser rätt ut, testa att skriva:
ping [ipadressen på andra datorn]
Får du svar då så har du i varje fall kontakt med den andra. Om den inte svarar så kan det vara så så att de inte kommer åt varandra (behöver dock inte vara så, men ganska troligt).
Fick samma problem själv när jag installerade Service Pack 2.
Tog bort det igen och problemet försvann.
Dessutom blockade SP2 internet, så det krashade varje timme.
Kommer aldrig installera denna skit igen...