Hur funkar det att spela in på 500s till datorn? Startar man inspelningen från boxen eller på datorn? Går det att streama det till boxen sen?
Utskriftsvy
Hur funkar det att spela in på 500s till datorn? Startar man inspelningen från boxen eller på datorn? Går det att streama det till boxen sen?
Mountar en utdelning via NFS eller CIFS sen är de bara att spela in... Det du spelar in där syns i FILE MODE...
Annars kan du köra Ngrab... Då installerar du ett program på datorn... Sen när du vill spela in så startar du Ngrab Recording så spelas allt in på datorn :)
Bra beskrivning om hur Du går till väga: http://www.dream-multimedia.com.au/mountingCIFS.php
mvh humlan.
då ja testat se på de ja testade spela in så vart de bara svart på min och var tvungen rycka ur sladden...
Går det spela upp divx/xvid i den också?
nej... xbox klarar bara av att spela upp MPEG (vcd/svcd) filer... eftersom processorn är för slö för att avkoda divx/xvid codec... alla sändningar går ju i MPEG stream så dom klarar den utan problem...
tycker egentligen den borde kunna klara divx så länge den iknte gör nåt annat samtidigit eftersom de motsvarar en p3 800mhz... ja körde ju divx utan probbs på min gamla celeron 533mhz förut... men den kanske har för lite minne för det jag vet inte iaf på dm500an...
Jag menade om det gick på Dreamboxen....
det menade jag också.. processorn i den motsvarar en p3 800mhz och borde va tillräckligt för det.. men måste väl va optimalt skriven och samtidigt nåt script som stänger av allt annat under tiden eller nåt då.. så just nu funkar bara det han säger... man måste omvandla det till mpeg från datorn...
Är det Xboxen du menar så kan jag intyga att den kan spela upp alla format bara du har rätt kodec klarar även img filer på fulla dvd rippar...=)Citat:
Ursprungligen postat av Deaaaaaas