Som topicken säger,, vad skall man använda för program om man vill kopiera enstaka låtar från olika audio skivor till HD'n ,,
Mvh
Utskriftsvy
Som topicken säger,, vad skall man använda för program om man vill kopiera enstaka låtar från olika audio skivor till HD'n ,,
Mvh
På rak arm kan jag säger" Easy CD-DA Extractor, iTunes " jag tror även Nero har den möjligheten. Sedan är det frågan om det duger med MP3 eller om det ska vara Wave formatet. Många brännarprogram har ett alternativ där man kan välja låtar från olika skivor.
Mvh Kalle
Tack Kalle_p för det snabba svaret. Det skall vara Wave format, har kollat i nero men inte fattat hur jag skall göra, sedan har jag kollat med Roxio men samma sak där. Det verkar som om det är enkelt att kopiera från Hd till cd /dvd men inte hittar jag hur man kopierar till HD'n .
Som något av expert på ämnet så får jag hålla med Johan.
Eac (Exact Audio Copy) är det näst bästa som finns (och ja, matkoh, det inkluderar linux).
Bäst är plextools men då måste man ha en plextor läsare.
Båda gör 1:1 kopior orginallåtar/skivor men plextools har bättre felkorrigerin och gör det en del snabbare.
Hmmm.
Tack för den, ska prova vid tillfälle. Men som eviln säger så är plextools super. Och naturligtvis har man Plextor läsare & skrivare i linuxburken (SCSI förståss).
Tack för hjälpen, Exact Audio Copy löste problemet på ett enkelt sätt. :)
Ha en bra dag
Jag fattar inte att du som Linux fantast kan tycka om Plextor av alla märken eller du har missat hela PXLinux tjafset?Citat:
Ursprungligen postat av matkoh
Hmmm.
Jag säger bara SCSI !
Det va rätt länge sen Plextor sålde SCSI brännare...