-
HD-kanalen
"SVT och TV4 kommer att sända fotbolls-VM 2006 i HD-format. Sändningarna sker i en gemensam kanal, HD-kanalen, i vilken samtliga 64 matcher från fotbolls-VM visas i HD-kvalitet. SVTs och TV4s HD-kanal kommer att vara tillgänglig via Canal Digital."
Har gjort en kanalsökning men får inte upp denna kanal. Någon som vet på vilken frekvens den ligger?
-
Frekvens: 12.380 V
SR: 25.000
FEC: 2/3
DVB-S2
SID: 3801
NID: 70
TID: 38
VPID: 512
APID: 640
-
Så den sänds i DVB-S2? Är väl därför jag inte kan få in den då. Försöker få in den med en TV-kort DVB-S och tänkte koda av via mjukvaran i PCn.
-
-
Här får jag Signal på Thor.
Frekvens: 11389 V
SR: 24500
FEC: 7/8
DVB-S
SID: 3306
NIT: 70
TID: 34
VPID: 512
APID: 640
Mvh Kalle
-
Får du in HD-kanalen med ett vanligt dvb-s kort eller vad Kalle_P? :) Är jävligt intresserad då jag skulle vilja se på skiten i hd ;) Har ju f.ö. införskaffat ett dvb-s kort till datorn med CI och allt inför fotbollsvm och så får man reda på att det blir dvb-s2 :D
-
Det är flera saker som måste stämma för att det ska vara en vettig mottagning. Om du har hårdvarustöd för Mpeg2 går det inte med HD. Jag använder ProgDVB som program och har testad på förmiddagen när det är okodad. Det är precise på gränsen att bilden är ok med störningar i början. Hur länge dom fortsätter att köra DVBs med Mpeg2 vet jag inte heller. Man tröttnar snabb och titta på en 19tums Monitor med, jag tar det bara som ett experiment.
Mvh Kalle
-
Det går hur som helst att prova i alla fall.
-
Visst....det är det som heter HOBBY.
Mvh Kalle
-
Är kanalen kodad under vissa timmar på dygnet? Eftersom du sa att "... testade på förmiddagen när den är okodad"