-
Program?
Någon som vet något program där man kan se vilka processer som körs på datorn och hur mycket processorkraft de drar?
Något annat än aktivitetshanteraren.
Kör med en core2duo, winxp pro och efter ett tag när datorn varit igång är det något som gör att ena coren kör på max. I aktivitetshanteraren står det då under prestanda att 50% av processorkraften andvänds.
Är nästan omöjligt att andvända datorn mer då.
Inge tjafs om att byta till linux å sådana svar tack.
-
Kolla på www.sysinternals.com dom har mycket smått o gott för att se vad som händer på ens dator.
Edit: Dom verkar blivit uppköpta av microsoft, men det kanske bara är ett tecken på att dom var bra.
-
Ett sätt kan vara att installera Wintasks för att se vad som drar så mycket cpu kraft.
Låter som du har något i systemet som inte ska finnas där. Normalt sett ska belatsningen på en dator ligga runt 3-10% konstant beroende på vilka program du har igång och annat när datorn idlar.
Wintasks visar alla processer i systemet som man inte ser i aktivitetshanteraren.
-
Hmmmm.
Varför inte top, jo den finns oxå för Fönster. (Annars är det väl någon som börjar hacka).
-
Ja just de. HAHA. hederliga TOP, de hade jag glömt bort. Var så länge sedan jag körde det.
Vilken flashback jag fick ;)
-
Var kan men hitta denna TOP då?
-
Hmmm.
Prova med ex. cygwin