"Ingen ledig Tuner" - 7025TT
Jag har precis köpt en 7025 med två terresta tuners.
Jag har lagt in den senaste firmwaren från dreambox.de (2.2) och 7025 går bra, men...
När jag har ställt in båda Tuner:na på Stockholm/Nacka och gjort automatisk kanalsökning så hittar den alla kanaler snyggt och prydligt.
När jag försöker att titta på dem så får jag felmeddelandet "Ingen ledig tuner".
Jag har letat i flera forum på engelsk, svenska och tyska utan att hitta en lösing. Jag har sett samma fel beskrivas men inget svar...
Gör jag ngt nybörjarfel som pinsamt lätt att fixa eller är det värre...
vilken image rekommenderas då?
Också köpt en ny 7025 med dubbla DVB-T tuners och upplever samman fel med senaste Gemini 2.20. Så här kommer några frågor:
1) någon som har samma setup men fungerande image?
2) hur editerar kanalerna så man får man bort alla oönskade b0xr-kanaler som man inte vill visa i "alla kanaler"?
3) hur får man bort alla tomma hundratals kanaler ur favoritlistan, den verkar vara defaultad på hotbird och astra?
4) riktig nybörjarfråga: jag satte antennkontakten i DVB T- tuner1,och där funkar automatsöket fint, men hur använder jag DVB T-tuner 2,ska jag seriekoppla den med tuner nr 1 eller? Och ska då "5Vutgående ström" vara deaktiverat?