-
Pinsamma frågor
Hejsan!
Jag är nybörjare på det här och har 2 frågor som jag hoppas någon kunnig person kan svara på. Den första frågan har varit ställd förut såg jag i forumet. Men ingen verkade kunna hjälpa den person så jag ställer den igen:
1. Jag får inte igång min 500C mot com hem. Jag har ett kort som funkar bra i min Sagem. I min DM500C hittar jag alla kanaler, kan bara se på ppv (okodad). Men INGA kodade kanaler kan jag se.
Jag har installerat dm500_20102006_leatherface och via plugin meny laddat hem newcamd och editerat dom 2 filerna som ska editeras (cardserv.cfg och newcamd.conf) via dcc. Varför kan jag inte se på betalkanalerna med orginalkortet i min dreambox?
Svar i annan tråd:
"Om du kör ett originalkort direkt i boxen måste du köra en lokal kortserver och konfa en softcam att ansluta till den... Eller så kör du in Camd3, har för mig den ska klara det direkt..."
Utveckla snälla, jag fattar inte...
2. Varför kommer inte min newcamd plugin upp under "blue panel" (Tv läge (1) -> blå knappen)). Jag tankade hem den från boxen (online).
Det enda jag ser när jag trycker på den blå knappen är följande:
Plugins:
MoviePlayer
Teletext
gSub Config
Innan jag ladde in min leatherface image(orginal boxen dvs) så fanns det alternativ typ: Stop/Restart cam, cam settings mm. Har min leatherface image raderat dessa? Jag hittar dom inte länge...
/Alla är vi nybörjare någon gång :-)
-
Om du bara ska använda ett kort idirekt i dreamboxen så ska Leatherface image fungera direkt.
Du behöver alltså inte newcamd eller något sådant.
Testa att installera om imagen.
-
Precis, necamd behövs senare för att jag ska kunna köra cardsharing. Men jag kan inte ens se på betalkanalerna i dreamboxen. Det funkar ju i Sageem boxen att se betalkanalerna. Det är nog inte images fel, funkade inte heller i orginalboxen (oflashad). Det är tydligen något annat man ska göra, men vad?
Har någon annan fått typ ett com hem kort att fungera direkt i dreamboxen, dvs kunna se dom kanalerna ni såg i eran vanliga box utan att ha gjort något extra, förutom en "automatsk transponder sökning efter kanalerna"?