-
web-x-tv
Hej
Har nött flera kvällar med att kunna få igång tv tittandet via web interface. När jag trycker på web-x-tv så kommer det upp en skärm med det står bara "video is loading", dvs ser inga tecken på bild. Kan jag ha för svad bandbredd? har adsl 8 mbit.
Har även försökt den andra varianten där man trycker på "video capture" i menyn då vlc spelaren skall öppnas av automatik. Spelaren öppnas dock inte så n´ågot är nog galet där också.
[FONT=Times New Roman] [/FONT]
[FONT=Times New Roman][/FONT]
[FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman] [/FONT]
[/FONT]
-
Har du valt att m3u-filen alltid ska öppnas med vlc?
-
Utveckla
Hej, tack för svaret. Det har jag inte gjort. Kan du utveckla hur jag gör det, dvs i vilken meny och hur gör man det.
tack på förhand / lasslo
-
Vid video capture, välj inte öppna utan spara (ex i temp på datorn) sen när du vill öppna den ex. "öppna med ", så borde du kunna välja vlc player.
Annars under mappalternativ,filtyper välj att m3u öppnas med vlc-player.
-
Hej, tack för det, men det var är redan inlagt att dessa filer skall öppnas med vlc men det händer som sagt var ingenting när man trycker på video capture.
På fråga 2 så undrar jag varför ingen bild dyker upp när jag trycker igång web-x-tv. Det står video is loading men inget händer.
Ser dessa inställningar på routern korrekta ut?
-
Du kan alltid öppna VLC och välja att spela från nätverk. Välj HTTP protokollet och skriv in ip-adressen samt :31244 då kommer den att spela kanalen du valt på boxen. Sen kan du använda Web interfacet att byta kanal, det hänger sig dock ibland men då är det bara att trycka på play i VLC igen så funkar det.
Jag har alltså 192.168.1.5:31244 som adress i VLC när jag spelar.
Tänkte du streama utanför ditt lokala nätverk så är 8mbit för segt om du inte har någon server du kan komprimera signalen på innan du skickar ut den på internet.
-
Kolla så du inte har en för gammal version av vlc, tidigare v. funkade inget vidare.
-
Vad använder du för webläsare?
-
2 bifogad(e) fil(er)
problem
jag har provat med både eldräven och explorer men utan att lyckas. är dessa inställningar på routern korrekt?
-
Vad har du för version av vlc? Startar vlc automatiskt när du försöker eller händer ingenting?
Ska du streama externt eller bara inom ditt lan?