-
Ingen bild
Hej,
har problem med min nyinköpta DM500-S till sovrummet.
Får upp "info" om kanalen jag har igång osv. men får aldrig upp ngn bild!
Dessutom så är bilden/infotexten grön!??
Har testat att koppla in den till "stora" TVn i källaren (där jag har en likadan box) och då funkar den klockrent, så boxen är ok!
TVn funkar bra med boxer och jag har testat olika kablar mellan TV o DM (scart, video osv).
Kan det vara parabolkabel eller nätverkskabel som spökar? Om det vore nätverkskabeln så borde jag inte ens få upp infon!??
Tacksam för svar!
-
Hmmm.
Grön bild får du om boxen är inställd att visa component-video. Ingen bild = inget kort
-
Hej
Infon om kanalen får du så fort du har signal från parabolen/antenn. Nätverkskabeln har inget med det att göra. Om du har kortet i boxen så får du kolla så att nödvändiga appz är igång för hantering av detta se guider på detta forum. Har du kortet i en annan box i huset så får du kolla så att anslutningen dit är som den skall samt kolla nödvändiga parametrar för detta.
//snake
-
Byt plats på båda boxarna, kör båda samtidigt, flyttar sig felet eller hur beter dem sig ?
Mer info så löser det nog sig snart, vilka kort ? cam ? newcs ?
-
Tack för svaren! :thumbup:
Den gröna bilden fick jag bort via inställning i menyerna och det funkar bra att köra båda boxarna samtidigt när jag flyttade "sovrumsboxen" till grabbens rum.
Problemet är att boxen inte får kontakt med internet från sovrummet, så jag ska testa att byta kontakterna på nätverkskabeln!
Hoppas detta löser problemet, annars kommer det nya frågor! ;)