Tjenna!
Funderar över att köpa en HD-box för satelit och har kollat lite på dm800 men även sett lite andra alternativ, ipbox m.m. Vilken är den som är bäst till rimligt pris? (inte dm8000:lol:) Ska vara en som funkar med CS.
Utskriftsvy
Tjenna!
Funderar över att köpa en HD-box för satelit och har kollat lite på dm800 men även sett lite andra alternativ, ipbox m.m. Vilken är den som är bäst till rimligt pris? (inte dm8000:lol:) Ska vara en som funkar med CS.
Hmmm.
Varför inte en Kathrein, Jag har en sådan + en DM800. Och katten känns hyfsat prisvärd idag.
Menar du en Kathrein UFS 910? De såg ju inte för snygga ut=)
De små IPBoxarna är mycket prisvärda. T.ex. IPBox 91HD för 2495:- Men det finns fler modeller att välja på runt 2000-3000 kr.
http://www.nettosat.se/dgstation-b6.html
Dgstation CubeRevo250HD PVR/IPbox 91 HD verkar ju lovande men är det 2 mottagare?
"1 channel recording and 1 another channel watching in the TP at the same time"
EDIT: Va kör man för sorts image på de boxarna då? Går dte installera gsub o mgcamd o sånt?
Nej, det är bara en tuner, men det finns nog möjlighet att spela in en kanal och titta på en annan om de ligger på samma transponder.
Lämpligtvis installerar du NLB image som innehåller mgcamd m.m. Gsub behöver du inte, textning fungerar ändå. Sedan finns också Enigma2 till IPBox om man vill ha det mer Dreambox-liknande. Men den har jag inte provat själv eftersom jag är nöjd med NLB.
Hej
Någon här som har erfarenhet av IPbox 91 HD/ IPbox 910 HD.
Bildkvalitet,användarvänlighet och stabilitet
Köp inte katte. De jag känner som har haft den skrädde inte orden. Bara en massa strul.
Hej,
Funderar oxå på att köpa en HD box. Har 2 st DB 500 just nu och funderade på hur det lirar tex en 800HD med img och cardserver etc tillsammans med dom gamla boxarna. Plug and play är det väl aldrig riktigt men vad bör man tänka på?
Sen kanske en dum fråga men funkar HD kanalerna rakt av eller måste man köpa dessa extra från våra goda leverantörer typ SVT och TV4. Förrut kom det separata erbjudanden men det har jag inte sett på senaste tiden.
//Sid
Det är inga problem att få DM500 att lira med DM800.
Canal Digital satellit är den enda operatör där HD kanalerna funkar med andra boxar än deras original boxar. HD kanalerna ingår i familjepaketet som är ett standard abonnemang. De andra operatörerna kör med chip pairing på HD kanalerna. Med Com Hem funkar endast SVT HD med tex. en Dreambox.