Såvitt jag har hört är de kloner av DM500. Funkar dessa med nyaste geminiimagen om man drar den som är gjort för dm500.
Vad är det för skillnad på 300 och 100´an?
Utskriftsvy
Såvitt jag har hört är de kloner av DM500. Funkar dessa med nyaste geminiimagen om man drar den som är gjort för dm500.
Vad är det för skillnad på 300 och 100´an?
Jag känner inte till dessa boxar, men rent allmänt bör du kolla vad det är för MAC-adress på dem.
Gemini kommer att förstöra dem om de inte har MAC-adresser i serien 00:09:34:xx:xx:xx.
Hur kan de komma sig? Att gemini förstör dem alltså? Är det en ide att använda någon annan image istället?
Risken finns med andra images med då det ligger i driverna som alla images använder...
Mitt råd är att köpa orginalboxar och då är det dm500+ (obs! plus) eller dm600 som gäller då dm500 har slutat tillverkas för över 2 år sen...
Sen med kloner har man ingen garanti från DMM och kvaliten varierar kraftigt... dom kan funka bra men kan också vara rena skräpet...
Utvecklarna av Gemini har lagt in elak kod i sina images som raderar bootloadern i de boxar som de inte anser vara äkta dreamboxar. En kontroll de gör för att kolla detta är MAC-adressen.
Du kan läsa mer i den här tråden:
http://www.comhit.net/showthread.php?t=23834
Inetboxarna hade macadresser som började i den där serien. Så, de funkade finfint med nyaste gemini och bluepanel.