Hej, har 2 förmodligen ganska enkla frågor, jag finner dock inget direkt svar på dom någonstans.
Fungerar alla images/filer för DB7025 på en DB7000?
Är det några större skillander på dom förutom minnesmängden och ett bättre powersupply?
Utskriftsvy
Hej, har 2 förmodligen ganska enkla frågor, jag finner dock inget direkt svar på dom någonstans.
Fungerar alla images/filer för DB7025 på en DB7000?
Är det några större skillander på dom förutom minnesmängden och ett bättre powersupply?
Nope det funkar inte....
DM7000 är en DM500 med plats för HDD.
DM7025 är ljusår mer avancerad än en DM7000.
Tur man frågade då :-) Annars hade det kanske slutat illa.
Men, jag utgår ifrån att jag kan köra samtliga images för DM500 då?.
Njae det vet jag inte, 7000 images ska det nog vara då det är en 7000 box, eller...???
Som sagt, jag vet inte så mkt än så länge, sitter och jobbar mig igenom guider, faq's o dyl. nu
Men det verkar som få personer ens använder 7000 boxen längre.. kanske gjort en rövköp :(
Sorry, men den är gammal och trött som gatan :errf:
Tackar ödmjukast för hjälpen bpl, skall se om jag inte kanske kan få anvädning av skroten iaf, kanske ge den till min mor, hennes orginalbox är ändå så trött och sliten att den inte kan vara sämre än den iaf.
Jag kör en DM7000 som jag är riktigt nöjd med. Har du några funderingar så är det bara att höra av dig.
Jag är skitnöjd med min DM7000.
Så länge man inte har nån 3,5 tums disk i den som ökar värmen / ljudet i boxen å t.o.m drar ner nätagget.. Kör på en 2,5 disk som är knäpptyst.. funkar klockrent.
Varför skulle en gammal box kännas "trött" ? Till vilken nytta ska man ha 4 ggr mer systemprestanda i boxen?
Jag skulle inte lägga en spänn för att få min 7000 utbytt till en 7025 (om ja inte fick med dubbla tuners då.. :)
dm7025 kommer med dubbla DVB-S tuners som standard.