-
chem share
hej har testat lite med fausto för windows och newcs 1.65 utan lyckan
ska man ha speciella inställningar typ såsom boxid o sånt
en annan fråga är chem är för kabel men dem kanalerna sänds ju oxå från satelit så jag tänkte ifall man lyckas share nu med chem kort kan man då inte se på kanalerna exempel med dm500s eller måste man ha C modellen
-
Nope inget box-ID, bara NewCS. Jag kör med NewCS 1.67 i min DM8000 och ett ComSlem kort, funkar bra. CCcam funkar inte med de nya ComSlem korten.
Nope du måste ha en DVB-C box för att få in kanalerna, spelar ingen roll om kanalerna kommer från en satellit eller tomten och ComSlem kortet funkar bara i ComSlems nät...
-
ok så jag måste skaffa mig en dm600c eller liknande men det måste vara C alltså
-
Om du ska se CH så måste du naturligtvis ha en DVB-C mottagare samt att ett CH-kort som delas ut. Att en eller flera kanaler finns hos flera distributörer betyder inte att det är samma kryptering alla har sin egen.
-
har provat fausto när den läser av kortet så står det 31-12-2009 vad menas med detta måste man uppdatera den i en orginal box eller
-
Vet inte hur fausto fungerar men se till att din klient kan skicka emm så borde kortet updateras.
-
hur ser man till att klienten ska skicka emm jag använder fausto båda som klient och server
för att kunna titta på kanalerna i ett annat rum