Hej
Har problem med HD inspelning och tror att det beror på att filerna blir för stora på hårddisken. Vart hittar man vart man sätter maxstorlek i LT6?
/Wigge
Utskriftsvy
Hej
Har problem med HD inspelning och tror att det beror på att filerna blir för stora på hårddisken. Vart hittar man vart man sätter maxstorlek i LT6?
/Wigge
Det går inte att sätta någon max storlek på inspelningar.
Hårddisken måste formateras med EXT3 via boxens meny, om disken är formaterad i Windows kan ju problemet du beskriver uppstå...
Ok, då var det inte det som var problemet. Jag provade att spela in 2 st 4 timmars pass från OS och båda blev avklippta. En var 6 minuter och den andra 14. Har inte haft några problem annars med inspelningar.
Om disken är formaterad i FAT32 kan inte filerna bli större än 4 GB...
Timeshift är ju en vanlig inspelning fast att bilden är frusen på TVn...
Men det stämmer ju inte riktigt?
Då du kör Timeshift så kan du ju spola fram och tillbaks i det material du spelat in och samtidigt spelas programmet fortlöpande in på disken, så timeshift borde ju vara betydligt mer krävande än en "vanlig" inspelning eller tänker jag fel?
Du kan spola fram och tillbaka i en "vanlig" + timer inspelning också medans det spelas in...
Japp, och du menar alltså att det är fullt normalt att man gör det just på timer inspelningar :lol:
Min poäng är att timeshift ofta lastar på både prolle och disk betydligt mer än vad en timerinspelning gör, om man gör en timerinspelning så tror jag att 99% låter den spelas in i lugn och ro. Kör man Timeshift så ingår det ju liksom i konceptet att man spolar förbi reklampauser och sånt...
Och just detta med timeshift upplevde jag funkade sämre i LT6 är in gemini 4.7 och det var anledningen till att jag gick tillbaks till gemini.
Japp det är helt normalt hemma hos mig. Jag jobbar sent varannan vecka och då ställer jag en timer kl 20:00 och börjar titta 20:30, då spolar jag i reklampauserna medans timerinspelningen fortsätter...
Timeshift, vanlig inspelning, timerinspelning är samma sak men med olika namn.
Får hem en klonad dm800 med bootload #74 samt sim 2,01 i veckan. Vilken image fungerar bästa till just inspelning och timeshift mot dator? Kikat lite på http://www.dm800sim2.com/