-
NewNigma2 cifs mount
Kör NewNigma2 på en 800a och har cifs mountad mapp på pcn.
När jag har startat om datorn och ska öppna någon film med dvd player så står den bara och snurrar i 4-5 minuter innan den öppnar filutforskaren.
Startar jag om boxen så öppnar den med en gång,men felet återkommer nästa gång jag startat om datorn.
Någon som har något förslag på vad som felar?
-
Tar jag bort mounten och lägger till den igen så funkar det också tills jag startat om datorn.
Kollade även efter jag startat om datorn och ftp till dreamboxen /media/net/film men jag kommer bara till /media/ där stoppar det och ftp programmet säger att Tidsgränsen för anslutningen överskreds.Kommer alltså inte in i net mappen efter omstart av datorn?
Blir knäckt på detta snart, ingenm som har något förslag?
-
Hmmmm.
"Starta om datorn" ??? Varför då, säkert 3 år sedan sist. Kör Linux & nfs så slipper du sådant elände.
-
Jo jag vet att det skulle funka bättre med Linux eftersom det verkar vara det bästa som hänt världen. Jag hade också på datorn dygnet runt förut ända tills 2 nätaggregat gett upp och nästan brännt ner huset.
Men du har inget förslag på mitt problem?
-
Hmmm.
Skapa ett cron-jobb som kontrollerar om mounten är aktiv, annars kör du umount / mount igen.
-
Det med cron-jobb är nog överkurs för mig. Umount/mount jag den så fungerar det tills jag startat om datorn.Provade även att mounta den i telnet men då hittar den inte mappen alls.Felet måste ligga i Nenigma2 för har inte haft problem med nån annan image.