-
Dela 3g modem till dm800
Jag undrar hur man delar sitt 3g modem till dm800.. Jag har windows 7 i datorn och ett telia 3g modem och en korsad kabel till dm800an. jag har delat 3g anslutningen inne i nätverksanslutningar, men när ja kopplar kabeln från mitt vanliga nätverkskort till dreamboxen så får jag ingen ip :/. Ska den ställas in eller ska ja köra dhcp?
-
Hmmm.
Har du igång någon DHCP-server i din W#-burk ?
-
När jag skriver in ipconfig /all så står de en dhcp server... men ska ja lägga in den som ip? sen köra samma nätmask? ska jag ha någon gateway?
-
Starta windowsdatorn där du har anslutningen du vill dela ut till din DM800.
Gå in på egenskaper/properties för den aktuella 3G anslutningen.
Klicka på den högra fliken som kallas sharing om du har engelskt windows 7.
Där klickar du nu i rutan "Allow other network users to connect through this computer´s internet connection".
klicka ok och testa sedan att ansluta den korsade nätverkskabeln från ditt nätverkskort i windowsmaskinen till din DM800.
Eventuellt kan du behöva starta om windowsmaskinen innan det fungerar.
MVH
-
Okej, hade inte provat att starta om datorn innan.. Men vilka inställningar ska ja ha ha i boxen? ip/nätmask/gateway/namnserver. Jag provar att starta om dreamboxen nu så får ja se om de funkar
-
I nätverk/adapter inställning/integrerat nätverk så har jag använd interface(ja) använd dhcp(ja). Jag får statusen inte tillgänglig på Ip adress, Nätmask och Gateway :(
-
Någon som vet vilka inställningar man ska ha?
-
-
Den där guiden är för xp, de ser inte likadant ut eller funkar likadant i windows 7 :(. De är "värdena" i dreamboxen som ja har problem med.. om ja ska köra med samma ip.. gateway eller inte.. dhcp eller inte.. vilken namnserver.. vilken nätmask man ska osv
-
Kör DHCP i Dreamboxen så ställs alla de där värdena in automatiskt.