Någon som har ett bra tips på hur man kan aktivera den inbyggda textningen i enigma2 oe1.6 images på alla kanaler direkt? Eller man måste slå på det på varje kanal separat?
Utskriftsvy
Någon som har ett bra tips på hur man kan aktivera den inbyggda textningen i enigma2 oe1.6 images på alla kanaler direkt? Eller man måste slå på det på varje kanal separat?
Hmmmm.
Slå på det för varje kanal & sedan startar du om boxen så sparas inställningen. Då behöver du bara göra det en gång / kanal.
Jo det vet jag, jag tänkte bara om det fanns någon inställning som satte det på alla kanaler där det fanns svensk textning...
Nope den inställningen finns inte.
2SUB fixar det, men funkar inte till OE 1.6.
Nä jag vet, så därför jag måste köra med den inbyggda textningen som fungerar skit bra så 2SUB är helt meningslöst i dagsläget faktiskt... Dock är det lite dryyyygt att behöva aktivera på alla kanaler... Men men, det är bara en gång :)
suger dock att den skriver att i en ända lång rad.
ingen som vet något sätt att få den att dela upp dom två raderna som texten "ska" visas?
//bbra2000
Beror på vilken image man kör, PLi har tydligen fixat radbrytningen i deras images. Tråkigare image får man leta efter...
PLi är helt klart bästa imagen efter LT6 enligt mig och helt opensource dessutom med egen repository som man kan kompilera efter och bygga images på.
Och uppdateringar kommer ofta också.
Saker som andra images bör ta efter och det gäller även killarna i LTTeam.
för står vad du merar med tråkig image bpl.
Flashade in OpenPLi-unstable-dm800-20100509.nfi
kom till första menu där man ska välja dvi scart mm. men dom har nog missat att läggat till info om att man kör boxen med fjärrkontroll för den går inte att välja OK med så jag kom inte vidare. och sen var det bootloader 75 och inte 76. "unstable" verkar vara väldigt unstable iaf.
Finns det någon som vet hur jag ändrar textfärgen på den inbyggda funktionen, håller på att få nippran på den röd-rosa texten, och sen är det någon som har koll på när en ny 2sub blir klar?