-
Installation av DM7025s
Med risk för att få svar som, varför postar du samma fråga på detta forum.... så gör jag det för att jag inte fått svar på annat håll, hoppas på svar här..
Försöker installera en DM7025, har lagt in senaste Pli i boxen. Startar upp den och försöker göra en Tuner konfiguration (för att sedan göra en kanalsökning). Men ser inte att någontin är anslutet vare sig till Tuner a eller Tuner B (där står Alps BSBE1 702A (DVB-s)). Klickar OK på tuner A, kommer till konfigurationsläge, men texten inget anslutet ligger där, kan inte välja något. Vad gör jag för fel....
Orginalboxen samt en DM500 fungerar fint på samma ställe...
Vill ha in Thor o sirius (CD + Viasat). Tacksam för svar /
-
Där det står "inget anslutet" ska du trycka höger(eller)vänster och välja vilken typ av koppling du har till parabolen...
-
Tackar, vet inte om det var det som hjälpte mig eller om det var det att jag la in en ny sat-fil.
Men nu söker den för fullt !
-
vid kanalsökning på en DM7025 (för Canal Digital och Viasat) är det då 0,8W Intelsat 1002.. Thor 3/5 Ku Band för Canal Digital samt 4,8 Sirius för Viasat som gäller ?
Eller är det C Band för Canal Digital ?
Tacksam för svar
/ T
-
-
T-Bird, Tackar för ditt snabba svar ! Jag får inte till det ordentligt, vet inte var jag gör fel... Har testat en del olika tuner konfigurationer men hittar "bara" 657 kanaler.... Den fösta konfigurationen och satellitsökningen jag gjorde hittade fler kanaler, gjorde en favorit kanalslista i Dreamset men fick inte bild på CD kanalerna från min favoritlista... fattar inte varför.... kör just nu en annan tuner inställning och söker kanaler... just nu har den funnit 1134 kanaler så det ser bättre ut...
Kan du eller någon tipsa på hur Tuner konfigurationen bör se ut...
/ T