Hej och tack för dina svar!
Citat:
Ursprungligen postat av
Minime
Detta beror lite på vilka funktioner du är ute efter...
Menar då möjlighet till inspelning.
Timeshift
Box som stöder HD (Lite beroende på vad du har för abonemang i dagsläget eller tänker skaffa för abonemang).
Jag vill bara ha en simpel dreambox, ingen inspeling, HD eller dylikt men vad är timeshift?
Citat:
Brukar fungera hyggligt smärtfritt, kan ibland bli lite knussel beroende på vad du har idag , hur gammal parabol och vad du har för huvuden ect...
Jag har idag en Samsung DSR 9500A reciver, en parabol med en huvud bara och får in hotbird. Kommer det funka med en dreambox om jag köper en?
Citat:
Inte direkt, du hittar den mästa informationen här i guider och svar på det mästa om du söker i forumtrådar.
Ok tack får kolla runt!
Citat:
Nej det behöver du inte, detta beror lite på hur många satelliter du tar in idagsläget.
Har du klarat dig utan motor med det du har så är det väl knappast nödvändigt att ha en bara för att du ersätter din gammla mottagare med en Dreambox?
Jag har bara hotbird för tillfälet och då ingen motor, är det svårt att montera en egen huvud själv?
Citat:
CardSharing är att man delar ut ett eller flera kort till flera mottagare istället för att
ha flera olika mottagare med flera kort (Tvilling kort).
Ok bra att veta! Men jag inte om man får diskutera detta eller inte, men kan man på nåt sätt gå med "grupper" o sådant och få canal+,viasat m.m gratis?
Citat:
Om int dina tv apparater har en CI slot med inbyggda mottagare så går detta int vad jag vet...
Vad är CI-slot? mina TV:en är relativ nya, har 3st.
Citat:
Detta är en väldigt enkel och bra Dreambox, helt ok och funkar utmärkt om man kör rätt Image till den.
Den har dock ej möjlighet för timeshift eller inbyggd hårddisk.
Den har heller ej HD stöd.
Man kan dock montera lagringsenhet över nätverket för att kunna utöka EPG eller om man vill spela in över nätverket.
Det går även utmärkt att streama från boxen till ex dator eller Xbox classic.
Man kan även streama från dator till DreamBox.
Okej som sagt jag vill ha en simpel dreambox till att börja med! får kolla runt och se vad som finns! tack för dina svar
Sen har jag en till fråga: Om jag nu ska hålla på med cardsharing m.m räcker det med nätverk eller behöver man parabol? t.ex om en kompis har canal+ och viasat och vill dela med mig, går det via nätet eller parabol?