Comhem MGCamD o NewCS config filer för lokalt kort plus några mindre fårgor
Hej alla ComHit
Mitt första inlägg på detta forum nu då.
Jag är rätt så newbie på detta med Dreambox men jobbar med Linux/windows servers mm dagligen så jag fick för mig att detta skulle passa mig väl i smaken. Så nu skaj ag få i hop min DM800 HD och funka med mitt riktiga Comhem kort som jag har i min vanliga Sagem (fasen vad den är boooring).
Det hade nog inte varit några problem att lösa detta för någon vecka sedan men nu när man inte får hem Cams och configs lika lätt längre så vet jag inte hur jag ska bete mig.
Jag har en färsk installerad DM 800HD (ingen klon) med senaste Enigma2 och Gemini.
Lagt in MGCamD samt NewCS vilket jag har fattat ska vara det som gäller för att avkoda Comhems utbud?:mad:
MGCamD och NewCS har jag installerat på följande sätt: Plockat hem .tar (BIN) filerna och kört installa via filemanagern i BP. Där efter startat om boxen. Så är allt lugnt men dessa jäkla configfilerna.
Då jag nu vill köra med mitt egna Comhem kort så måste jag ställa config-filerna för detta med jag vet inte hur dessa ska se ut eller hur d funkar.
Skulle vara toppen om någon ville hjäla mig att bena ur detta, tror det är fler än jag som an behöva detta nu när det blir lite mer komplicerat att installera när "Cammarna försvann"
Ha de gott här ute så hörs vi!
//MrMisco