-
DM600 tar ip 192.168.0.0
Kör med pli jade rev.6494 och det har fungerat problemfritt fram till i förra veckan då den slutar ta ip via dhcp. Den tar adressen 192.168.0.0. Någon som har varit med om detta? Kan det vara fel på mjukvaran? Jag ska testa flasha om boxen ikväll och meddelar hur det gick.
-
Vad händer om du försöker ändra i nätverksinställningarna i DM600?
Har du provat att starta om din router i fall den hängt sig och inte vill dela ut adresser via DHCP?
-
Det går väl annars i routern att ställa in vad en enhet ansluten via dhcp ska tilldelas för ip?
-
Hmmm.
Vad är det för fel på statiska adresser ?
-
Många vill köra med DHCP påslaget, för att det helt enkelt är enklare för personer som inte är helt insatta.
De vill kunna byta telefon och ansluta utan att behöva knappa i servern till exempel.
-
Hmmm.
Jag sätter då alltid statiska adresser på min fasta utrustning & har DHCP påslaget för övriga.
-
Har man DHCP påslaget får boxen alla IP uppgifter från routern sen är det bara ändra till statisk IP adress i boxen. 192.168.0.XX = DHCP adress. Ändra sen sista oktetten till vad man nu vill ha för nuffra. DNS, nätmask och default gateway är redan ifyllt från DHCP förfrågningen)