-
1 bifogad(e) fil(er)
500HD död.....
Behöver hjälp. pronto :=)
har en 500HD som slutat fungera, den har vart utdragen från ström och allt en par-tre dagar, när jag sedan vill få fart på den, händer..... ingenting
jo, den gröna lampan i fronten blinkar på......
försöker jag sätta den i flash läge genom att dra ut kabeln o.s.v. händer samma sak, typ
vad göra? förslag?
har provat 2 olika PSU också
Provade med dreamup och usb, efter lite krångel lyckades jag få kontakt den vägen, men efter dreamup sagt åt mig att "now switch on the dreambox" händer detta efter att den laddat upp flash loader
Bifogad fil 937
Snälla hjälp. har efter många timmar nästan givit upp :mad::mad::mad::mad:
får man bara fram IP torde jag kunna flasha om den vägen, men hur ska detta gå till, har kollat via min router och provat ALLA ip adresser där, har även försökt dragit till med flera långskott (i klass med dam -vm :=) som att söka i dcc efter boxen m.m.
-
Varför inte hålla inne knappen på framsidan och slå igång boxen, vänta en 5 sekunder och släpp sen knappen, surfa in till boxens ip och flasha via webinterface i din webläsare (kolla din dhcp log i din router så ser du vilken ip adress boxen tilldelats) :)
-
När jag skrev "försöker sätta den i flashläge" är det precis det jag försökt göra :=)
-
Okej! Provat med en äldre version av dreamup?
-
Har provat 1.3.3.2 till senaste, endast 1.3.3.6 och senaste 1.3.3.7 som jag fått någon form av kontakt med.
jobbar på att hitta IP adressen, men lyckas inte riktigt, vet ej om boxen "lever" så pass att den får IP, får jag IP borde det vara löst känns det som
-
Får den en IP kan du se det i din router.
-
Verkar inte så, hittar andra boxar (även icke uppkopplade) routern men inte denna :=(
kan väl inte påstå att jag är kunnig vad gäller routrar men tror att ser jag de andra via namn och inte denna så.......
-
Om du ser andra boxar som inte är kopplade så antar jag att det är adresser du reserverat.
Vad är det för router du har?
-
Hmmm.
Om du kör "nmap -sP 192.168.1.1-254" vad får du då för resultat, hittar du någon box då ?? Antar att du har 192.168.1.x som din nät adress, ändra annars.
-
tack för era försök :=)
ursäkta min novisa kunskap matkoh, vart skriver jag detta? provade i kommandotolken utan framgång, kör windows vista
router är linksys wrt gl54