-
Test av det nya...
Jag har kört in den nya Ident 020400 in i WallBanger o provat och jag får kontakt men får Signature wrong på mina nyclar som i övrigt funkar med 008800...
Kostigt vad kan dett bero på? hadde de inte börjat ge ut nya korten?? i början på juli läste jag med de nya användare...
Strange uppdaterar inte på samma sätt då...
Detta kan bli problem....
Ha det gött.
-
Äntligen någon som söker sanningen istället för att spekulera! ;-)
Att du får "signature wrong" betyder att det är andra nycklar och möjligen också en ny crypto algo - det vet nog ingen (pirat) säkert.
Kommunikationen i övrigt är identisk, annars hade du fått något annat felmeddelande från WB. Du kommer sannolikt inte att se några EMM för opkeys. Dom kommer att köra 020400 på opkey 08 på alla kanaler tills den är knäckt (och det hoppas vi att den blir). De EMM's du dock bör se är se som anvönds för att styra abonnemanget, dvs vilka kanaler just Du har betalt för. Men först när ditt nya kort kommit till dig förstås!
/Spock
-
Test av det nya...
Jag provade också att bränna ett kort med identen o mk 0-4.. men fick ingen uppdatering där heller...
Jag nämde till en piratvän för ett tag sen " vad ska vi göra om dem börjar uppdatera som ppv sport??? "
Möjligheten finns och är nog inte lika kostsam nu längre att man får sina op via ua... det skulle dock vara förödande för pirater utan egen utrustning..
Men också ett jätte bakslag för Comhem om någon lyckas läsa av det nya kortet.
Även dock det låter nu lite otroligt att Comhem skulle satsa på det så kan man nästan inte undvika att fundera på det lite grann..
Hör gärna av er med förslag o funderingar..
M.v.h. __Michelangelo__