min server dog när jag kopplade in en box till i nätverket
Jag har en dm500 s som server här hemma. Funkar skitbra. Pli images. Kör newcs och CD.
Nu fick jag för mig att hjälp en kompis att sätta upp en server åt honom med viasat.
Tog hem hans box hit till mig. Kopplade in den på nätverket och kopplade en tv till den. Såg då att den hade 192.168.1.45 som ip fast den har dhcp enablat. Min har fast ip och samma adress. Ändrade på hans box så den fick 192.168.1.55
Anslöt till den nya och körde in lite filer via ftp och telnet osv.
Sen skulle jag ställa den under tvn för att koppla den till parabolen. Då ser jag att min ena client box och tv visar scrambled. Kollar dom andra tv i huset, samma sak. Kollar servern. Får ingen bild på den heller, bara undertext. Får inte fram nån kortinfo, det är bara tomt.
Försäker logga in på webgränssnittet på newcs 192.168.1.45:8080. Sidan kan inte visas.
Servern svarar på ping
Det går att ansluta till servern med telnet.
Det verkar som att servern inte vill starta upp. Har startat om servern ett flertal gånger. startat om enigma och cardserver, cam.
Stängde ner alla datorer i hela huset. Stängde ner alla boxar ink server. Startade om modem router. Startade upp boxar. Samma problem igen.
Nån som har nån aning om vad fan det kan vara? Hur kan jag få igång newcs?
OBS. Jag har inte kört in filerna i fel box. Jag har kollat datum på alla filer. Jag har inte blandat ihop boxarna för den ena har inget lock på sig.
Men jag har hittat nåt konstigt i /var/tuxbox/config
Där ligger en newcs.xml senast ändrad 2012-04-10 23:08. Den är på 0 byte. Den dagen var jag förbannad på min dotter som inte ville gå och lägga sig så jag blockade hennes konto via webgränssnittet.
Där finns även en newcs-deafult.xml från 2009.
Datum på servern nu är helt korrekt. Ska den heta newcs-deafult.xml?
varför blev det en ändring i den tomma filen? har inte startat om boxen sen dess.
Kan jag byta namn på newcs-deafult.xml till newcs.xml?