-
openpli till gemini
Hej hej. Två frågor. 1. Jag vill flasha om mina två boxar köpta maj 2012 (dm500c och dm600c pvr äkta). Till gemini, kan jsg lägfa in imahen i vsr/tmp o manuellt flasha innifrån openpli programvaru uppdateringen? 2. Vilken image ska jag använda samt finns ccam i gemini. Samt sista frågan 3. Lägger man newcamd.list i samma mapp som i openpli osv... Väldigt tacksam för svar mvh
-
1. Flasha Dm500C med dreamup och nollmodemkabel(seriell), 600C via nätverket. Håll in powerknappen ca 5sek när du kopplar in kontakten, surfa in på boxens ip-adress och flasha via webinterface.
2. Är det en orginalbox finns image i filarkivet (fanns tydligen för klon nu också). Ta senaste (även om gemini är lastgammal) CCcam får du installera manuellt då de inte längre finns några cams i bluepanel.
3. Kör du CCcam ska du inte ha newcamd.list. Men har du mgcamd så är det samma som på pli.
-
Tackar för grymma svar. Så om jag förstått dig rätt så finns mgcamd redan i gemini att installera ? Mvh.
-
Hmmmm.
Det finns INGA cammar att ladda ner via ex. BlåPanelen. Det är manuell installation eller via någon plugin (Tunisat??).
-
Tunisat eller Tspanel 5.6 (senaste).
Notis: Via Tspanel kan du ladda ner Tunisat.