-
mgcamd vs oscam
Hejsan jag har bara en fundering
nu har jag fått igång allt i min nya vu+ solo2 med mgamd som kör mot min server (NewCS) som står nere i källaren
servern med NewCS har rullat på i flera år utan problem.
det jag funderar på om/vad tjänar man på att byta till Oscam ?
om det är värt besväret :confused:
-
Oscam har ett bättre gui. Sedan funkar ju de nya Viasat korten bara med oscam.
-
OK Tack för det
e det inte mer än så då får Mgcamd/NewCs rulla vidare
-
Om det du har funkar bra så vinner du inga direkta fördelar med att byta till oscam.
Den stora skillnaden är att oscam fortsätter att utvecklas och klarar alla moderna korttyper m.m. medan newcs inte utvecklas längre och därför saknar stöd för de senaste teknikerna.