Du kan se sidan på http://www.comhit.net/content.php/29...platta-via-SSH
Du kan se sidan på http://www.comhit.net/content.php/29...platta-via-SSH
Suverän guide....måste testas..(som allt annat). Tackar tackar.....
Lycka till :)
Har märkt att ConnectBot inte laddar in key när man startar om ConnectBot, så man får gå in på "manage pubkeys" och trycka på hänglåset.
Hade inte detta problemet med en ConnectBot genererad key. Felsökning pågår :P
Får ni felmeddelande när ni ska ansluta med ConnectBot så måste ni alltså in o trycka på hänglåset.
Nu har jag hållit på i +3h....får det inte att funka. Connectbot loggar in, så långt ok. Men jag kommer inte ens in på boxen lokalt....har no.ip adress och det funkar inte heller. Vet ej var jag ska felsöka....
Alltså kommer du till prompten? #
Har du ställt in dina port forwards korrekt?
Tänk på att när du skriver "root@ip:port" där nere i ConnectBot rutan så skapas en ny profil/session.
Har du ställt in dina portar under en föregående session så ska du ansluta genom att välja den sessionen i listan och inte skriva in allt på nytt.
Då skapas en ny och den har inga port forwards.
Om du håller fingret på en profil/session så kan du välja "Edit port forwards" dubbelkolla dessa.
Om du ska komma åt boxens webif så ska du i rutan "Source port" välja en port som du vill ha på din android, t.ex 8005 som i mitt exempel.
I rutan "Destination" ska du skriva "localhost:80" om nu porten till webif är 80 på din box.
Sedan i din android ska du använda port 8005 och ip "localhost" som då kommer att ta dig till din box port 80.
Rörigt att förklara men hoppas du förstår.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
Just det, en sak till.
När man lägger till portforwards i ConnectBot så ser det ut som att det redan står "localhost:80"
Problemet är att många tror att man då inte behöver skriva något där.
Men notera att texten är gråtonad och det är alltså bara ett exempel på vad man kan skriva där!
Så man måste ändå skriva in "localhost:80" själv och texten blir då vit.
Finns det nån app för Iphone för att streama på samma vis?
tack för det :)
Vu+ har en gratis App
@tobbe54 menar du connectbot, sök på ssh i appstore. Finns några gratis klienter där. Har dock ingen aning om de fungerar, då jag kör openvpn själv på mina Androids och Ithings.