Ni som har vu+Solo2 ,har ni hårdisk på dem .
Är det lätt att spela in tv program då?
Utskriftsvy
Ni som har vu+Solo2 ,har ni hårdisk på dem .
Är det lätt att spela in tv program då?
Hmmmm.
Varför hårddisk ?? Använd ditt NAS eller någon annan utdelning, så kan ALLA i familjen se på inspelningarna i datorn, plattan, telefonen osv.
Det går väl lika bra att komma åt alla inspelningar även om dom ligger på en intern hårddisk i boxen, eller vad menar du matkoh?
Hmmmm.
Ligger inspelningarna på ett NAS, som alla datorer har mappat upp så är det naturligtvis enklast att nå inspelningarna. Jag har mina 4 boxar i stugan anslutna till samma mapp på naset, så alla kan se varandras inspelningar i boxarna & även på datorerna. Inte lika givet att dela ut disken från boxen.
Ok, ja det är säkert det bästa. Gjorde en test på min DM800SE (clone). Frugan ser på nån kanal, samtidigt som jag kan se på två olika inspelningar i HD-kvalite på två datorer. Det räcker och blir över för mej :)
Ska bli skoj att se om VU+ Solo2 som jag beställde idag kanske klarar att streama till 3 datorer samtidigt i HD ;)
Ska man köra på nätverkslösning som spela in till NAS osv kan man lika gärna gå hela vägen med tvheadend IPTV server och små Kodi klienter.