Hej.
Någon som känner till någon frivisning av Kanal 5 via vanlig antenn ?
Har sett att Kanal 5 fungerar på köks tvn som inte har något kort.
Kan inte hitta någon information om detta, eller har Kanal 5 blivit en gratis kanal ?
Utskriftsvy
Hej.
Någon som känner till någon frivisning av Kanal 5 via vanlig antenn ?
Har sett att Kanal 5 fungerar på köks tvn som inte har något kort.
Kan inte hitta någon information om detta, eller har Kanal 5 blivit en gratis kanal ?
kollade nu hos mig funkar det inte
Konstigt att det bara fungerar hos mig.
Den har fungerat i några veckor nu.
Har kanske att göra med var man bor. Jag har svart bild bor i Hörby.
kan vara en miss med rättigheter till ditt kort kanske
Jag har 2st kanal5 i huvudlistan den ena är okodad den andra kodad, kör mot Västerås-sändaren
Åkte ut till sommarstugan idag och där gick också Kanal 5 utan kort efter en kanalsökning.
Antennen hemma och i sommarstugan är båda riktad åt samma mast i Västerås så jag gissar på att någon vid Teracom har slagit av krypteringen av misstag.
Efter frekvensomläggningarna funkar inte Kanal 5 utan abonnemang längre.
Lite märkligt att kanalen fungerade nästan ett helt år utan att någon ansvarig för utsändningarna har märkt något ?
Funkade någon dag efter frekvensomläggningen hos mej, men nu är det svart. (Västerås Lillhärad):(
En annan sak efter omläggningen är att min Vu+duo2 inte kan hitta kanalerna som sänds i T2 längre med OpenPli4, Blackhole funkar men där funkar inte ci+-modulen istället.
Min DM8000 med Trippletuner hittar T2, även min 800se hittar med usb-T2-tuner (OpenPli4)