-
Viasat hittas inte
Hmmmm.
Försöker att få till min nya VU+ Solo 4k-box med Viasat + Canal Digital, inga problem med CD där hittar boxen 800 kanaler, men med Viasat så hittar jag bara typ 10-20 kanaler. Jag har bytt satellites.xml, provat manuell sökning på båda tuners men icke.
Provar jag ex. Blackhole så hittas alla kanaler. Dock INTE viasat med OpenPli, Dreamgr, OpenVix osv. Skulle gärna använda ex. Blackhole, MEN där så är det många kanaler som inte går att se på pga. mosaik, trots mycket bra signalstyrka. Ex. Fox, kanal 11 går inte att se på öht. Kanalerna funkar utmärkt på de andra boxarna som jag har hemma (2 st VU+ Solo Se samt 2 st Zero & 1 Solo 2).
Tips mottages tacksamt.
-
Vet inte vad du har för fel, jag använder samma lista som jag har i min solo2 utan problem.
Det jag kan tänka mig är att något är fel i Tuner konfigurationen.
-
Kolla så du har Tonläge = Band
du kan ju prova med att ändra Snabb DiSEqC till ja.
-
Jag hade liknande problem med en vu+ solo, efter idogt sökande så åkte jag till biltema och köpte deras diseqc-switch ... då funkade det.
Den 'gamla' triax-switchen funkade fint med dm800se och vu+ solo2, fick hjälp av installatör att mäta upp parabol men inga fel.
Så, ganska oförklarligt så hoppade allt igång efter bytet ...
-
Hmmmm.
Kör med en "värsting" multiswitch, och felet borde då kommit med ALLA olika images som jag testat.
Nu har jag provat hos grannen med helt andra grejer (LNB, switch), och samma fel. Bara 17 kanaler på Viasat hittas med OpenPli