För mig att jag läste i en tråd någonstans här att det fanns ett plugin som kunde styra vilka SIDs som ci+ modulen skulle koda av.
Skulle vilja styra så ci+ modulen bara kodar av golf,hockey och live kanalerna.
Någon som kan hjälpa?
//bbra2000
Utskriftsvy
För mig att jag läste i en tråd någonstans här att det fanns ett plugin som kunde styra vilka SIDs som ci+ modulen skulle koda av.
Skulle vilja styra så ci+ modulen bara kodar av golf,hockey och live kanalerna.
Någon som kan hjälpa?
//bbra2000
Håller på med liknande problem men vill använda CI för boxer med vill inte att cccam skall letas igenom först efter giltig boxer caid provider.
Har i cccam.prio gjort ignore på caid provider på boxer enligt nedan.
1:
Bifogad fil 2656
Du borde kunna hitta caip provider pid för de kanaler som du vill att cccam skall ignorera och lägga i cccam.prio .
Som du kanske ser så kör jag cccam för vissa kanaler och ci för boxer.
Vidare så kommer det upp en ny rad under Softcam / CI när du stoppar in en CI modul i boxen ( dm8000) som heter Common Interface tilldelning se bilder nedan
Bifogad fil 2657
Bifogad fil 2658
Bifogad fil 2659
Bifogad fil 2660
Hoppas att detta kan hjälpa till för ditt problem, har själv just börjat rodda i detta och är inte riktigt säker på hur det fungerar ännu.
mvh piphalu
Pluginet heter commoninterfaceassignment (2.7+git14978) och kommer med automatiskt i senaste openpli på dm8000 iaf.
Man tackar för infon!
Ska prova.
Funka kanon på min VU+ DUO2 tack piphalu för infon.
Dock funkar inte ci+ modulen på min Miraclebox Premium ULTRA. jag har bockat i högbitrate på modulen. någon som vet vad som är fel?
Bifogad fil 2662
skulle vilka köra med Miraclebox Premium ULTRA för jag använder hdmi input till min Chromecast