-
Motorparabol med vuuno4k
Jag har en motorparabol som jag installerat på Tuner B i vuuno4k. Tuner A har 8 sat via en T90. Detta såg ut att fungera bra. Nu har jag upptäckt att motorparabolen inte står kvar där jag använde den sist. Den snurrar efter ett tag till den satellit som jag använder på Tuner A. Om jag tittar på 30W och sedan går till 0,9W, som är konfigurerad på Tuner A, så befinner sig även motorparabolen på 0,9W efter ett tag. När jag hade motorparabolen på min DM8000, så reagerade motorn bara på de positioner som inte fanns i Tuner A. Jag kunde alltså inte få motorn till en position som var konfigurerad i Tuner A utan att låsa Tuner A till en inspelning. Min fråga är alltså: Varför reagerar motorn på de positioner som finns på Tuner A?
-
Hmmmm.
Och vilken image använder du ?? Vi är tyvärr dåliga tankeläsare.
-
Förlåt matkoh. Min image är VTi.
-
Mera Information annars svårt att hjälpa.
Din motorinställning????
-
Motorinställningen är som vanligt USALS, och jag tar in från 30,0W till 68,5E.
-
Testa att att ändra till positioner, som även är USALS men man väljer sina egna Satelliter.
-
Jag hittar inga möjligheter, som du säger. Det finns ju bara möjlighet att skriva in koordinaterna tycker jag. Hur gör man ricki?
-
Inställningar -välj tuner - läge - i stället före motor välj Positioner sen välj Satelliter.
-
I VTi-image finns inte någon sådan funktion för konfigurering, men tack i alla fall.Jag får vänta på att parabolen snurrar tillbaka. Jag vill att motorn skall vara på 28,2E och det tar lite tid från 0,9W till denna position.
-
Tråkigt, men jag vet varför du har VTI.