-
Ljudet i OpenPli Duo2
Jag växlar mellan olika mjukvaror och märker att OpenPli ger en överdrivet stark diskantåtergivning. Yttrar sig märkbart i visslande s-ljud. Går detta att justera på något vis? Dvs inte via min ONKYO reciever utan i Vu-boxen? Annars är OpenPli helt ok.
-
Hur är dina ljud inställningar i boxen.
-
Audio volume step size 5
AC3 nedmixning ja
AAC nedmixning ja
Generell AC fördröjning 0
Generell PCM fördröjning 0
Multikanal PCM ja
Audio auto volume level av
Detta kan väl inte påverka ljudets frekvensgång? Eller?
-
Vilken kanal eller är det alla?
Du är den första som har besvär med ljudet som jag har läst.
-
Alla kanaler. Det är bara denna mjukvara som utmärker sig. Jag har ju flera mottagare som jag växlar mellan. Om jag hde haft endast en, hade jag justerat i min ljudförstärkare. När jag körde OpenPli i minDM900 fanns inte problemet. Det varkar vara relaterat till OpenPli - Vu+Duo2. När jag kör BlackHole eller OpenATV är ljudet normalt utan förhöjd diskant.
-
Hallå igen! När jag ändrade från Multikanals nedmixning "på" till "av" blev ljudet normalt. Sorry att jag "slog larm" litet i onödan. Men nu är jag helt nöjd med OpenPli :)
-
Mycket underligt, tycker att du ska kontakta pli forumet och fråga där.
-
Nja, jag låter det vara. Är nöjd med ljudet, och är det ingen annan som "klagat" så är det kanske litet onödigt att "flagga" mer än jag redan gjort.
-
[QUOTE=Stickan;254232]Nja, jag låter det vara. Är nöjd med ljudet, och är det ingen annan som "klagat" så är det kanske litet onödigt att "flagga" mer än jag redan gjort.[/QUOTE
Jag såg ditt svar försent, är du nöjd då är allting frid och fröjd.