-
Oscam till Merlin DM900
Jag letar efter en oscam till Merlin och DM900. Jag har bl a kollat på Merlins hemsida, men de svarar regelriktigt "ingen aning". Men någon måste väl ha en aning någonstans. Annars är ju boxen en FTA-mottagre.... Någon som kan komma med ett tips? Fast snart har jag väl tröttat ut församlingen med mina DM900-frågor.
-
Ska det vara en arm eller mipsel?
-
Tack! Jag var litet för snabbt ute med frågan. Laddade in OpenATV6.1 i boxen och gjorde en litet märklig tunerinställning. Trippeln har ju två Lnb-anslutningar och en C/T. Den senare ställde jag in som C-tuner. Satkabeln ansluten i Lnb2 ingången. Fast i inställningningar/kanalsökningar står Tuner A1 som S2-tuner. Tuner A2 som C-tuner. Litet förvirrande.
Fast i Merlin-fallet funkade trippeltunern automatiskt utan någon som helst inställning.Bara att välja mellan C eller T2.
-
Skulle vara fint med en oscam passande till Merlin OE2.5. Skall väl vara .deb eller liknande? .arm kanske också funkar?
----------
Hittade en oscam 11360 som jag lagt in, men ingen avkodning....
t
Vilket beror på att filen etc/tuxbox/config inte existerar. Får väl försöka att "konstruera" denna, eftersom jag fått veta att ocsam.user mm skall ligga där.
-
Ähh, det var ju bara att lägga till ny fil och döpa till config under Tuxbox. Sedan in med oscam-filerna så snurrade det igång. Ibland ser man berg och djupa dalar när det bara är att gå rakt fram. :)
-
Bra jobbat, nästa gång går lite snabbare.