-
OpenPLi5 i DM7080
Jag försöker ladda in OpenPLi5 i min DM7080, men det går inte. Jag har följt instruktionen om att först ladda in senaste original DMM-img för DM7080, men boxen bootar ändå inte om efter att ha laddat in 5:an.
Får väl vänta och se om det kommer någon version 6.0 eller liknande. Annars är jag litet halvtrött på DM7080.Verkar mer och mer vara ett halvhjärtat försök, ingen succé mjukvarumässigt.
-
Finns redan en OpenPLi 6.0 däremot ingen 5 utan det är nog tidiga beta versioner av det som finns en 6.0rc nu.
OpenPLi släpper däremot inga images själva för dom boxarna utan det är kompilera själv som gäller eller köra nån av versionerna kompilerat av nån annan.
Skulle nog köra OpenATV eller liknande image istället för nåt egetkompilerat av nån annan utan support.
-
Hittar ingen OpenPLi 6 för DM7080. Finns kanske bra för typ Vu+? Kör denna i min Vu+Duo2.
-
Slutat använda openpli för länge sen.
pbnigma,openvix och openesi riktiga bra image du kan prova.
-
OK, den första var litet rörig i mina ögon, Vu+Duo2. Skall testa Openesi under dagen i DM7080. Tack!
-
-
Dagen slutade med Merlin OE2.5
Den funkar bra fast utan några extra finesser. Känns nästa som att köra en gammal Nokia-box (liten överdrift). Men det är väl ingen på forumet som kommer ihåg dess gamla analoga boxar?
-
jo1
OpenATV funkar bra, har kört den huvudsakligen det senaste året. Tyvärr kan den inte hantera twin C/T2-tunern fullt ut. Går bara att använda som singeltuner. Antingen C eller T2. Fast det är ju egentligen mest ett teoretiskt problem, eftersom det huvudsakligen är sat som gäller.
-
Nu testar jag openesi. Den verkar väldigt lik OpenATV. Dock med litet mer installationsmöjligheter. :)
OpenPLI5 för DM7080 ser snygg ut i menyerna, men tyvärr ingen levereras, inga kanaler......