-
oscsm-emu
När jag zappar litet snabbt mellan kanaler i OpenPLi 8.0 och oscam-emu, så slöar min Vu+ Ultimo 4K till, Snurran i övre vänsterhörn aktiveras. Funkar perfekt med oscam eller CCcam. Snabb kanalväxling.
Nu använder jag oscam-emu eftersom jag har brittiska kanaler på 27,5W.
Finns någon lösning på detta lilla problem?
-
Är det transpondern med Freeview/BBC kanalerna som är Biss kodad som du kan koda av med oscam-EMU? Kolla om du klarar att ta samma kanaler från 28,2ö, det funkar med 120cm i västra Skåne (dock pixlar ibland)
är där mer saker som kodas av med oscam-EMU? Var ett tag sen jag körde oscam-EMU men gick över till vanliga oscam för jag upplevde den som något buggig/instabil på en dreambox dm8000.
-
28,2Ö funkade bra i Stockholm under många år pga en sidolob som av misstag täckte bra. Men för ett par år sedan byttes ssatelliter ut och då blev det svart i rutan här.
Jag har en dm920uhd som funkar blixtsnabbt vid växlingar, men tyvärr fixar den inte 27,5W med oscam-emu.
---
Nu rensade jag bort några filer från oscam-emu och mitt lilla problem verkar löst. Funkar problemfritt att zappa mellan kanaler. Ingen fördröjning.