-
Comhem i conax
8) Hej alla glada, lassemaja här. Testa ett comhem kort i en parabolmottagare så får ni se vad som händer. Just det inte ett skit, bilden är svart, kommer inte upp några felmeddelande på skärmen.
Min slutsats är att comhems struktur på kortet är lika med Canal digital/ parabol men att comhem "kör" på en annan kod, alltså kan det inte vara så långt borta innan de kunniga proffsen släpper koder...
Regards Lassemaja
-
...eller att de helt enkelt kör på andra frekvenser??
-
Andra frekvenser...
:o Ja det är riktigt men det som slår mig är att när man stoppat in ett comhemkort i parabolen så borde ca modulen/ mottagaren säga ifrån om det inte är samma kort typ/ språk. Det gör inte mottagaren och då konstaterar jag att de comhem kör samma struktur som canaldigital i conax..........
Mvh
Lassemaja
-
Varför byta till ett system som är knäckt, eller i alla fall finns p-kort till?
-
men borde inte faktumet att conax körs inbakat i (eller vad det heter) viaccess skapa nån konstighet när man stoppar in den i en ren conaxmodul, som i canal digitals? dvs, vad jag menar är att man inte kan jämföra rakt av, trots att det är conax i bägge.
-
kortet fungerar med ren conax också, antagligen för att comhem kanske planerar ett box-byte i framtiden, men förmodligen är inga nycklar inlagda i korten för det än.
-
1
I vilken box testade du kortet ???
-
Snillen spekulerar...
De tunnlar Conax i Viaccess därför behöver dom ALDRIG byta ut sina dekodrar, dom använder t.o.m. samma kort (hårdvara) som CD's nya kort. Så själva "presentationen" mellan kort & dekoder är Viaccess, men SEN, ja då skramlar Conax igång, precis som i "rena" Conax-kort.
@Lassemaja, jag tror att bilden är svart, att det inte kommer upp några felmeddelande på skärmen även om du stoppar i en rostad smörgås i dekodern.
-
jag stoppade i Com-hem kortet i min Matrix reloaded Modulen o kollade kort information då stod det att det var ett Conax Kort
-
No shit! Har dom bytt till Conaxkort? När gjorde dom det?