-
Föräldrakod CD
Är det någon som vet varför den förinställda föräldrakoden 1234 inte fungerar när jag bränt ett eget kort till CD? Förb*****at... Vill göra en ny kanalsökning samt spärra vissa kanaler, men utan koden går inte detta. Please, någon måste ha samma problem.
-
Märkte också det när jag försökte med det idag. Någon som vet vad koden blir när man kör med m2 kort och har använt softet från stopstop - för när jag kör med orginal kortet så fungerar 1234 koden.
-
Har precis samma problem fast med ett Titanium kort..
-
Grejen är väl den att det bara är orginal korten som hanterar föräldrakoder
-
Men hur fasen ska man kunna göra en kanalsökning om man inte har koden ???... det går inte att göra.. iallafall inte på min mottagare.
-
Kanalsökning brukar man kunna göra även om du inte har något kort i mottagaren.
Det är inte så att det är pin-koden till själva mottagaren som du har glömt?
I så fall får du läsa instruktionerna och nollställa lådan.
-
Kör med Humax och MII kort och det Funkar perfekt med förälrarkoden
Kan hända att det inte är kortet som hanterar koden utan Boxen ! :P
-
Kör med Humax och titanium funkar hur bra som helst :wink:
-
gör som jag o låna ett orginalkort av nån du känner...sen är saken biff....du känner väl nån som har ett abonnemang kanske...??...jag har samma problem, men jag har kvar ett gammalt kort från CD som jag använder till koden vid kanalsökningar!
Se till o "låna" ett kort av nån i 20 min så du kan söka in allt det nya....ok?
Det finns inget annat sätt är jag rädd för.....orginalkort samt 1 2 3 4 om du inte ändrat!!
Hoppas det går bra?
TOYEN :o :lol: :?
-
Med mitt original kort i kan jag göra kanalsökning , men jag bara undrar varför de inte ska kunna gå med Titanium kortet med ?? .. de går inte att ta reda på koden på något vis ?
Med originalkortet är de inga problem att göra sökning .. men utan de är verkar de inte funka alls..