-
ang.boxer & nya canal+
Boxer kommer enligt deras hemsida endast sända:
Canal+
Canal+Film1
Canal+Film2
Den som vill ha en sann bioupplevelse hemma väljer FILM 2 eftersom det är här vi visar våra filmer i 16:9 widescreen och den nya ljudstandarden Dolby Digital 5.1.
INGEN SPORT katastrofalt dåligt!
-
Uppmanar alla att maila till Boxer och klaga! Orimligt att visa två filmkanaler som ändå visar exakt samma filmer och låta sporten utgå.
-
två kanaler som visar samma?? Var såg du det?
-
Jag instämmer i uppmaningen att maila till boxer och även canal+ att påpeka hur fullkomligt onödigt det är med både film1 och film2. film2 och c+sport vore ju ett bättre val.
-
Men jag förstår ingenting. Det är väl som idag? Vanliga, Gul, Blå. Blå kör 16:9. Sen om dom plockat bort sporten är det ju helt klart synd.
-
Står det att Canal + inte kommer innehålla ngn sport?
Det är väl troligt att det hamnar i den första kanalen
-
ifall det kommer finnas en c+ sport kanal så e det väl inte lönt?
-
Så tv3 sänder ingen sport för att dom har viasat sport?
Öhh kanske inte lika, men nästan. Pratar vi bara om vilda gissningar här, eller har någon fakta?
-
http://www.canalplus.se/page.asp?gui...3-751CAE8F8734
C+ kommer fortfarande vara intakt. De kommer sända så som det varit nu. Men all sport som var lagd på C+blå kommer ju försvinna till c+sport. Sen om ni läser det länkade ovan. kan ni se att film1, film2 har samma utbud med 1 timmes förskjutning. jag tycker det är helt otroligt att de sänder de två kanalerna när de har begränsade platser i marknätet. så maila c+, boxer och teracom och påpeka hur klantigt det är.
(sen kigger det säkert en massa annat bakom som man inte vet för inte ens c+ och boxer själva kan ju vilja ha den lösningen med film1 och film2)
-
Är visserligen lite morgontrött, men jag ser inte att dom visar samma filmer med en timmes förskjutning.
edit: Okej, detta skulle ju kunna tyda på det: Totalt fyra filmkanaler gör att du under bästa sändningstid alltid kan välja mellan tre olika filmer, på fasta starttider.