Har läst på annat inlägg att den 11 januari kommer Canal+ sluta funka på dem som har piratkort. Undrar om det stämmer och varför kommer det sluta funka. Finns det ingen lösning.
Utskriftsvy
Har läst på annat inlägg att den 11 januari kommer Canal+ sluta funka på dem som har piratkort. Undrar om det stämmer och varför kommer det sluta funka. Finns det ingen lösning.
Ett er ihertfall sikkert at c.d jobber for å forbedre sitt system oppimot -
sikkerhet osv.Hva grunnen eksakt er denne gangen for å bytte ut så mange kort får vi bare vente å se med til etter 11-janur f.eks.
Vi vet alle at pirat kort er en gode vi har ikke noe vi kan ta som en selvfølge. Personlig tror jeg det skal mer til enn å bytte ut noen orginalkort til før tileksempel,M-11 og Titan ikke kan brukes mer.
Men en vet aldri med sikkerhet.Uansett er jeg kjempetakknemelig for den servicen det har vært med M-11 kort som jeg har brukt. :smile:
Jo det stämmer mII och andra kort kommer inte att fungera med deras nya kort blir det heller inget strul när dom kodar om och det kommer dom att göra varje dag från 11januari.Har själv fått nya kortet .
dessa rykten och spekulationer klarar vi oss utan!
samma rykten gick för ett år sen jag fick nytt kort och ett likadant brev men M-II funkar fortfarande.
Anledningen till att dom byter ut kort är att det har kommit ut en serie med au-kort. Det är den serie med orginalkort dom byter ut nu.
MVH, JB
Nej, dom byter kort för att försöka döda alla piratlösningar!
Och jag bedömer det till 90% troligt att dom lyckas. För alla riktiga hobbyhackares skull hoppas jag att åtminstone m2 blir utslaget för lång tid framöver.
Jag håler med dig.Citat:
Ursprungligen postat av James Bond
Jasså.. och det vet du?!?Citat:
Ursprungligen postat av amiga56
en del har ju begåvats med att kunna se in i framtiden
hela denna diskusionen med samma teroier var det vid förra stora kortbytar dagen
Folk har väl inget annat o göra än att sprida rykten och spekulationer i dessa mörka vintertider.
jag blev kund hos cd, för ett par/tre månader sen, och fick säkert deras nya kort - helblått kort. Inte har det gjort att m2kortet funkar sämre.
Borde det inte vara rätt lätt för CD att se vilka kort som läcker koder tex hit?
Det är väl bara att skicka ut nya koder till hälften av korten. Och se om nya koder skickas ut på nätet av pirater. Sedan, efter ett tag, så skickar dom ut koder till hälften av de korten. Osv.
Dom behöver ju inte byta koder. Bara skicka ut dom.
Eller har jag missat något?
vet inte hur detta funkar, men att ett kort "läcker" tror jag inte man kan se. ungefär som om du ser på en film. Hur kan man genom dvdskivan avgöra vilka i rummet just tittat på filmen?
Men pirat koderna kommer ju ut först när CD har kodat om inte vilka som är uppladdade, så det enda CD kan jöra är att byta ut korten till säkrare och det är det dom försöker med nu :wink:
De därför nycklara inte e publica längre men de e för sent nu skulle ja tro
och de e inte som man kan se in i framtiden
de e mer tänkt som en varning att inte köpa pirat just nu
avvakta lite!
Sluta spekulera så mycket i om det kommer försvinna för dom med piratkort osv.
Ni lär kunna se om det slutat funka den 11:e
Varför??Citat:
Ursprungligen postat av Volvo3
det stod i papperet att dom skulle byta ut ett "antal kort" så det verkar ju inte gälla alla. Det är ju lite mysko ?
vad är mysko
dom bytar alltid ut gamla kort varje år
resten att det inte ska funka är bara en massa rukten ju
11 september är nog en svart dag, och man kanske vill roa sig med detta datum...
Minns nog vad som sa vid milleniumskiftet att halva jorden skulle paja på nåt vis, och inte hände det nåt då. Men man vet ju inte.
Den som lever får se.
Zam
det lär inte bli före den 1 feburari
Kunder der bliver berørt af kortombytningen vil modtage deres nye kort i løbet af januar måned 2005.
mvh
t
Jag tror så här: Antingen är snacket om oenighet bland PDK:arna ett svepskäl för att komma ur knipan om det inte längre går att extrahera OP:s ...ELLER så får vi i framtiden fortfarande läsa:
We are still kicking ass.......
M-II is still ready to support Conax
so dont talk rubbish about our cards.
We at least give out files for FREE. :wink:
jag tycker att volvo 3 inte har på denna chatt att göra, med sin inställning till m2 korten.
Jag är helt eni med dei triax.
Ge honom en chans han har det inte lätt, någon har lurat ju på honom en Volvo :lol:Citat:
Ursprungligen postat av triax
Jaså, jag visste inte att här bara fick finnas m2-asskissers?! Om ni sedan inte förstår att m2 förstör det är ju erat problem, det får vi kanske se på tisdag :)
Min gissning är dock att det tar någon vecka till.
Et enkelt spørsmål klarer MII kortene cas 7? Hver gang det er kodeskift så må os oppdateres på MII kortene!!
Nu är jag ny här på forumet och kan inte alla funktioner ,hur dom funkar när man citerar någon typ men jag skulle vilja be Volvo3 vidare utveckla sitt resonemang ÄR väldigt nyfiken på hur DU tror saker och ting funkar??? :evil:
Med saker och ting menar jag naturligtvis piratkort för det är väl de vi snackar om,men du kanske vet nåt som vi andra inte vet :?:
Jag VET hur saker och ting fungerar men det är inget som jag tänker ägna någon längre tid för att förklara för er.
De av er som har lite mer innanför pannbenet klurar helt själva ut vad jag menar och resten bryr jag inte mej om!
Dessutom vet jag en jävla massa som inte ni vet och tro det eller ej så vet ni garanterat ännu mycket mer om saker jag inte vet ett skit ;)
Men du...om du häver ur dig "obegripliga" meningar så får du väl räkna med att få följdfrågor? Kan du inte hantera dom så....kan man ju vara tydligare första gången eller hålla skrivfingrarna från tangentbordet.
imho
Är f.ö. själv inte ett dugg insatt i satellit-systemens varianter på gratistittande eller försök därtill, eftersom jag inte har (och inte heller tidigare haft) parabol, så jag försöker inte ens tolka ditt inlägg.
Tog Combo-boxen den 16 Augusti med deras kort som är "guld" på framsidan. Jag har inte fått något brev om kortbyte.
men snälla ni cd har bytt ut sina kort en längre tid c/a 2år har ni tagit abb inom den tiden så har bi det nya. det är väl inte så svårt att förstå
ja det var ett jävla tjöt om det här!!!
jepp! de spelar ingen roll hur gamalt kortet är. om tv handlaren har ett kort på lager som nån köpte för 2 månader sen så kan man faktiskt ha haft den oturen att kortet ligger i den serien som skall bytas ut.
iofs så uppmanas väl tv-handlarna att skicka tillbaka dessa kort.
ville bara visa ett exempel på varför man kan äga ett kort olika lång tid.
VOLVO om du vet så mycket om allt vad gör du på den här forumet?
Conax CAS5 kommer att ersättas med Conax CAS7.
Under februari månad blir avslutad byte av kort. hämtat på st-st
Så va dagen här...nu får vi se vad som händer =)
Nu väntar alla här spänt på hur det kommer att gå.
Jag kan inte själv kolla hur det gått före kvällen så jag hoppas på lite positiva "rapporter".
Man kan ju inte mer än hoppas i detta läge.
Om det inte sklulle ske något idag så har vi ett nytt datum/månad att frukta för =)
Som sagt i ett tidigare inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av wiggen-cx
Klockan är nu 13.00 och allt rullar på som vanligt :D
Omkodningarna brukar ske mellan 18.00 - 20.00 nuförtiden,, mitt i hockey´n :sick: Bara att hålla tummarnaCitat:
Ursprungligen postat av Benza