Finns det någon som lyckats få igång sin DB 500c :?:
Har provat med boxen som den va och org.kort men får bara "denna kanal kunde inte avkodas" ????
Vad är fel ?
Utskriftsvy
Finns det någon som lyckats få igång sin DB 500c :?:
Har provat med boxen som den va och org.kort men får bara "denna kanal kunde inte avkodas" ????
Vad är fel ?
japp jag kan hjälpa dig ge mig din msn ..
Den främsta anledningen att ha ett forum är väl ändå att man tar alla frågor här så att svaren kan komma alla till nytta, eller...??
Jag tror inte det finns nån lösning :roll:
heheh jodå jag äger en 500c och det rullar på som fan
har gjort en modiferad version av gemini till min 500c :)
modifierad?
japp alltså modiferat en 500s version så den funkar på min 500c :)
Använd "DeepImpact_500_09032005" så behövs det inge modifiering :roll: :lol: :lol:
jo, tänkte mer på, vad är det du modifierat?Citat:
Ursprungligen postat av Dywre
elke okaj vart hittar du den?
Det verkar som att filen är skadad. Det går inte o öppna den :roll:
jo den verkar inte helt okaj
http://www.digsat.net/wbb2/database/...0_09032005.zip
denna funkar bättre :D
eller vad behövs (program) för o skicka upp img till boxen? :?
ghoeub har du skaffat en dreambox 500c?
du kan använda flash wizard (över lan) eller dreamup med nollmodems kabel
jo, min DB 500c är på väg och jag samlar info :wink:
okaj
Räknar ni med att det kommer funka med cardsharing med Com hem och denna box? Finns det ngn guide för detta ute på nätet?
/ Jönke
Behöver inte räkna med de, jag vet att det funkar klockrent :D
Har du ngn guide på hur man gör / vad som behövs?Citat:
Ursprungligen postat av elke
/ jönke
Vill du joina en grupp som redan e igång så e det bara å höra av sej :)
Ja gör dä, för han har bra support åxå :wink: :D.Citat:
Ursprungligen postat av elke
mvh humlan57.
Hej,
jag undrar om allt löser sig om man lägger på deepimpact?
och fungerar den på både 500s & 500c, eller är det olika versioner?
Har precis fått hem min 500c och skulle ev behöva en liten kortare "briefing"...
Har läst på en del, mest om hydra.. :shock:
la på den, men fick minnesbrist när jag skulle lägga på newcamd :?
Det verkar som att några här verkar haj på detta, så är tacksam för den hjälp jag kan få.
//duckie
Använd FlashWizard PRO så slipper Ni dä problemet.Citat:
Ursprungligen postat av duckie
mvh humlan57.
Hej!
Får inte igång originalkortet på en ny 500c.
Följande är gjort:
* Kört in hyndra image med FlashWizard PRO ifrån dreambox.webb.se.
* Kört in config filer för cardserv och newcamd ifrån samma sida.
* Sökt fram kanaler för ch, det funkar fint!
* När man bootar om händer inte mycket, ingen bild. Både newcamd och cardserv är dock igång!
* Provat dödat cardserv och newcamd och startat om dem. Då märker man att cardserv inte klarar av att resetta kortet. Får ett felmsg reset failed.
Hur har ni gått till väga för att få igång era originalkort för CH med 500c?
Ska man lägga in boxid i cardserv för att få den att hitta originalkortet?
Tack på förhand!
Misstänker en trasig kortläsare i värsta fall... Testa om dä går att få nåt annat svar från nåt annat kort, som en bekräftelse på att jag har fel.
mvh humlan.
Humlan: Trasig kortläsare var rätt gissat :)
Någon fler än jag som får problem med "pixlig" bild när SNR ligger under 90% och som vet om det går att göra något åt saken? Detta händer mig på discovery kanalerna och 4:an plus.
Utöver detta så har jag problem att få in viasat sport 2 och 3. Msg från boxen "service could not be found". Knepigt värre!
På återhörande!
SNR över 70% ska vara fullt tillräckligt. Kolla AGC, som bör ligga mellan 50-70%, över 70% kan tyda på oren signal. Kolla även BER som ska vara 0 allt annat är inte bra, å kan ställa till mä just ditt problem. AGC = Automatic Gain Control, BER = Bit Error Rate. SNR = Signal Noise Ratio. Förhoppningsvis ä dä rättstavat åxå :DCitat:
Ursprungligen postat av Eskas
mvh humlan.
hmm humlan bättre säga som det är viasat sport 2,3 samt tv1000 family och nordic fungerar inte med dreambox 500c tycker det är bättre o säga det så ni vet dock så ska tv4+ fungerar ....men som sagt viasat sport e det där problemet är konstigt för det e så för alla
Jag har testat att ta med min box till en kompis. Hos honom funkar både 4plus och viasat 2,3 klockrent med min box. Hela nyckeln ligger i kvaliteten på signalen till boxen. Dreambox 500c kräver bättre signalkvalitet än en vanlig hyrbox(typ macab eller sagem) för c*mh*m. Detta är något som jag provat mig fram till genom ett antal experiment under helgen.Citat:
Nu har jag fått till genomgående bra bild på både 4plus och Viasat sport 2,3. Har SNR på 94-95% på de kanalerna nu. Förut låg det på 89% resp 68%. Detta har jag uppnått genom en antennförstärkare. Andra tips är att se över om det finns skarvar på antennkabeln, förgreningar via t-kors eller andra kablar som ligger snurrade runt en antennkabel och stör signalen på så sätt. I mitt fall räckte det iaf med en förstärkare. Nu är allt frid och fröjd! Att man inte ska kunna få in via sport 2,3 på db 500c är alltså nonsens. Säger som min kompis: "Don't underestimate the power of the cable" :)
Dä ä bara på vissa ställen, å ja vet inte varför...Citat:
mvh humlan.
Jasså kabel/anslutningar, precis som alltid då. Men jag glömde helt bort den delen, då jag inte trodde dä skulle va nåt problem i kabel-TV nät.
mvh humlan.
Jag har också problem med min 500c. Just på frekvensen 402MHz där dessa kanaler ligger så funkar det inte. Tror inte det är signalstyrkan för mitt dvb-c kort klagar inte. Har du sett någon mer info om detta? Kan man göra nått?Citat:
/G
Har någon en guiden till drembox com hem hur man instalerar och vidare!!
Skicka till mig tack!
akelava@bredband.net
Du kan kontakta mig, så hjälper jag till mä vad som behövs. Använd Skype där mitt anrop är humlan57, eller skicka mig ett PM, så kan jag ge dig URL till vår hemsida.Citat:
Ursprungligen postat av Aki
www.skype.com är adr till Skype, progget som slår MSN i allt.
mvh humlan.
Om Du använder en splitter eller liknande, så verkar den förstöra signalen. Vet att dom mä T-koppling tappar just dom kanalerna som ligger på 402 MHz. Utan så fungerar dä problemfritt.Citat:
Ursprungligen postat av gorby
mvh humlan.
Citat:
Ursprungligen postat av humlan57
Ok, men vad måste jag har , jag har bredband, och comhem gammla box
med abonemang 8 favoriter!
Jag vet att måste köpa en drembox.
Vilken är best 500s eller 500c , och måste jag har reuter okså !
Något annat ?
Svara till mig tack.... kan jag titta sen alla program ?