Vilka sidor finns det som säljer dbs ?
kollat på:
crown-sat.com
dvbmonkey.com
men ingen har dm600c inne för tillfället... Några tips ?
Utskriftsvy
Vilka sidor finns det som säljer dbs ?
kollat på:
crown-sat.com
dvbmonkey.com
men ingen har dm600c inne för tillfället... Några tips ?
Är det något fel på de svenska försäljarna?
www.digisat.se
Bara välja någon av dom du listat ovan då!
Beställde själv från Crown-sat
Haha, ja jo priset är ju en nackdel i sverige. Klonboxarna funkar prima tycker jag...
ingen av dem jag listade hadde dm600c inne just nu....
http://www.dvbseller.com/ verkar ha dom inne, lite dyrare kanske (men inte mycket) men verkar vara ok. Vill dock säga att jag hittade dom rekommenderade från www.satellites.co.uk men har aldrig handlar från dom själv, så handla på egen risk :)
finns officiella återförsäljare som säljer kloner med så det betyder inte så mycket längre...
Men chansen är ju större om man beställer från en icke officiell återförsäljare...
Men att beställa från kina och liknande så får man ju garanterat en klon...
Men vill ni beställa kloner och inte ha nån garanti på dom så visst det är upp till er...
Och om dom blir förstörda pga DMM's mjukvara kom inte här och gnäll sen det är erat problem för ni har lagt in mjukvara som inte ska vara där...
Du får visst garanti, läs "kinesiska dreambox" tråden i detta forum så har du flera som har berättat att det inte har varit några problem med garantin.Citat:
finns officiella återförsäljare som säljer kloner med så det betyder inte så mycket längre...
Men chansen är ju större om man beställer från en icke officiell återförsäljare...
Men att beställa från kina och liknande så får man ju garanterat en klon...
Men vill ni beställa kloner och inte ha nån garanti på dom så visst det är upp till er...
Sluta sprida lögner!
Kör med PLi image på klonen så kommer inget att förstöras eftersom dom inte använder någon programvara alls från DMM.Citat:
Och om dom blir förstörda pga DMM's mjukvara kom inte här och gnäll sen det är erat problem för ni har lagt in mjukvara som inte ska vara där...
Du får ingen garanti av DMM så det är ingen lögn....
Säljaren kan självklart byta ut boxarna men det beror väl på var man köpt den...
Är ju inte säkert säljaren finns kvar längre då den går sönder och då sitter man där med en box som är värdelös...
Sen så bygger PLi precis som alla andra images på DMM's mjukvara men dom kanske använder äldre drivers... utan DMM's mjukvara skulle inte boxen fungera överhuvudtaget...
Det som skiljer images åt är utökningar och egna modifieringar och sånt...
Jag hoppas alla teams börjar använda senaste drivers som hindrar images att funka på kloner...
Men nu är du igång med dina konstiga argument igen som inte betyder något alls. Tillverkaren du köper klonen av ger support på den, vem skulle annars göra det?
Argumentet är ju typ i klass med att säga att Sony inte ger support på Nintendo Wii så köp ingen Wii.
DMM kan gå i KK precis lika väl som något annat företag. En hög med banker hade kursat om stater inte gått in med pengar, Lehman brothers kursade... hur DMM på något sätt är en säkrare investering kan jag inte förstå. Dock så är det så att om du köper klonen, den pajjar och du köper en ny klon så har du fortfarande SPARAT pengar jämfört med att köpa en orginal (500/600 klonerna kostar under hälften jämfört med DMM's skräp).Citat:
Är ju inte säkert säljaren finns kvar längre då den går sönder och då sitter man där med en box som är värdelös...
Sen så ska vi ju tillägga att INGEN har rapporterat problem med garantin från någon av de listade butikerna på dessa forum... INGEN!
Klonerna kör med olika MAC addresser så ALLA images fungerar för närvarande helt utan problem på klonerna och det har varit så ett tag nu. Så visst, låt oss hoppas på att alla uppgraderar sina drivisar.Citat:
Sen så bygger PLi precis som alla andra images på DMM's mjukvara men dom kanske använder äldre drivers... utan DMM's mjukvara skulle inte boxen fungera överhuvudtaget...
Det som skiljer images åt är utökningar och egna modifieringar och sånt...
Jag hoppas alla teams börjar använda senaste drivers som hindrar images att funka på kloner...
Sen så måste jag igen fråga dig, är du anställd av DMM?
Har pratat med både Apple och Microsoft fanboys men du tar det hela till nya höjder i och med att du inte har problem med rena lögner när det gäller DMM, eller i allafall vridningar av sanningen som är så grova att dom lika gärna kan kallas lögner.
Köp dina orginalboxar för 4x priset (klonad 500Si kostar 450kr på www.dvbseller.com, orginal kostar över 2000kr) så köper jag mina billigare med bättre hårdvara...
Jag bryr mig egentligen inte så mycket om vad folk köper men jag tycker däremot att människor som du, som ljuger eller vrider sanningar till det extrema inte ska få härja fritt på forum. Ge folk riktigt information och låt dom ta beslut själva, att säga saker som att imagear inte fungerar på kloner eller att du inte får garanti är ju lögner, även om du nu vill vrida det till "garanti från DMM".
Nej jag är inte anställd eller nånting annat att göra med DMM...
Man kan ju vända på det och fråga om ni själv är en säljare av kloner eftersom ni försvarar dom så hårt?
Sen en orginal dm500 kostar ingenting eftersom den inte finns längre sen över 2 år tillbaka...
Den har ersatts med DM500+ som är en helt annan modell (dm600 utan plats för hdd och plug n play tuners)
Och jag har inte kommit med några lögner även om du vill få det till det bara för att du och andra här har en annan uppfattning...
Snarare du som kommer med lögner om att klonerna är så problemfria och bättre när det är ren bullshit...
Men visst på vissa ställen kanske dom funkar bättre än andra och det är det man inte vet heller då man köper kloner...
Sen finns det faktiskt massor med folk som trott att dom köpt orginal dm500 när dom fått en klon...
Några av mina kompisar är en del av dom och dom flesta av dom har det varit problem med...
Precis som du har dom skyllt på DMM att dom sålt skitprodukter men sen ha det visat sig att det är en klon dom betalat fullt pris för...
Sen kollar man på kloner på andra produkter dom har så ligger ju även dom 4-5 ggr lägre pris på det mesta så det innebär ju att i princip alla tillverkare tar överpriser enligt dig...
Diskussionen handlar inte om folk som har blivit lurade utan människor som vill köpa kloner medvetet. Människor som blir lurade är alltid trist, vilket är anledningen till att jag inte tycker om dina inlägg eftersom jag om och om igen upplever dom som missvisande.
Att medvetet köpa en klon när man vet vad man gör är för mig helt acceptabelt, man löper ingen större risk att stå utan garanti och iochmed MAC address fixen så är risken att dom flashas sönder av DMM väldigt liten (och en sönderflashad klon kan man fixa för under en hundring). Det är sanningen om klonerna.
Nu orkar jag inte bråka med dig mer så jag tänker lägga ner det här.
Det med MAC address funkar inte på dom nyare boxarna eftersom man måste ha ett fungerande SIM kort som det går lägga in senaste bootloadern på...
åter till topic.
Bra sida; http://www.digitalboxen.com/
Köpt alla mina boxar utom en från Digisat. Önskar jag hade köpt alla därifrån, hade jag sluppit allt strul.
3nity är certifierad av DMM, men jag känner ingen som har beställt därifrån och fått sin box. Än.
Certifiering innebär inte automatiskt att butiken är att lita på.
Det bästa vore ju givetvis att köpa direkt ifrån DMM, men eftersom det är en praktisk omöjlighet får man nöja sig med att köpa från de ställen man litar på. Någon tipsade om digitalboxen.com, vilket är lite synd, eftersom det är personer på annat forum(dreamboxx.nu) som fått kloner när de köpt därifrån.
Brukar rekommendera www.satpro.se... Kanske inte alltid billigast men har bra service och alltid äkta boxar :)
Har beställt en sådan. Beställde den 10/9 och efter lång väntan skickades den idag. Kommer nog hit om en 5-6 dagar.
DealExtreme är justa och jag har köpt grejor av dem förut. Men tydligen har de fått rena rusningen efter den här Dreamboxen så de har inte kunnat leverera på utlovade tider.
Du får kolla på vad frakten kostar.
Crown-sats pris är väl $60 + frakt $30 = $90
DealExtreme $79 inkl. frakt. ;)
550 med frakt är ju ganska ok :D:D:D:D:D:D:D
Liten följdfråga till.. Kollade på DealExtreme och deras DM500 ser lite annorlunda ut jämfört med alla andra som jag sett (även kloner). De skriver även "Dreambox DM500 V8" vilket är något nytt för mig (versionsnummer dvs). Hursomhelst, ni som köpt just denna, kan ni bekräfta att den funkar som den ska och att den kan jämställas med orginal eller en "bra klon"? :)
duger nog för det priset
Hur fungerar det med moms och tull m.m. om man beställer från dealextream.com?
I princip finns nog risken att man kan åka på tull och moms vid köp från Hong Kong och Kina. I praktiken har jag aldrig råkat ut för det.
Jag har under ett och ett halvt års tid köpt ganska mycket grejor via främst Ebay från Kina och Hong Kong och inte en enda gång har det fastnat i tullen. Många leverantörer från dessa länder klistrar på lappar om att det är "gåva" eller skriver ett lågt värde på försändelsen.
Som regel ligger det aldrig några papper med utan man får ett kuvert med grejen man har beställt och inget annat. Det gör det väl också lite svårt för tullen när de inte hittar några fakturor eller annat som anger värdet på innehållet. I praktiken verkar det som om tullen skiter i alla dessa paket och brev från Kina, men det är klart att alldeles säker kan man kanske inte vara. Det har dock inte hänt mig att jag behövt betala några ytterligare avgifter.
Dealextreme har jag handlat av en 5-6 gånger och det är samma där, inga problem med några avgifter från svenska myndigheter.
Låter bra! Då tar jag och beställer en box eller två. Väntar med spänning på din recension.
Jag och min jobbarkompis har funderat på att fixa dreambox. Vi har både comhem.
Vart kan man kika runt efter ledia cardsharingplatser för comhem? Gärna ett tjockt paket med PPV kanalerna :)
Inte då här iaf...
vill ni inte betala som oss andra så tycker jag ni ska fortsätta ha svart bild...
Betala? Självklart ska man betala..
crown-sat suger häst b*lle
dom vill bara sälja
har köpt säkert 14 boxar från dom utan problem
men när ena boxen jag fick var trasig vägra dom att svara på mina mail
innan svara dom direkt
så köp från dom men glömm att ni får service om den pajjar
http://www.comhem.se
Där har ni beställa PPV kanaler och mycket annat...
bästa sidan för att köpa en dreambox är blocket.se :)
Så länge du inte vill ha en kines 500.... Jag köpte min 7000 för 1500 spänn.. Turkbutiken där jag bor ville ha 3500.. då visserligen för en 7020 men så mycket ville jag inte lägga.